pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Підсумкова конференція на факультеті педагогіки та психології

12 квітня 2018 року була проведена підсумкова конференція за наслідками педагогічної практики студентів IV-го та ІІ курсів за спеціальністю «Початкова освіта», яка проходила з 05.02 по 21.03 2018 року у загальноосвітніх закладах міста Кропивницький та області.

  result

Методисти та керівники практики заслухали цікаві та розгорнуті доповіді студентів щодо проходження педагогічної практики та її специфіки в початкових класах.

Свої побажання й рекомендації висловили методисти кафедри методик дошкільної та початкової освіти та кафедри практичної психології, кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти. Із заключним словом виступила керівник педагогічної практики Баранюк Ірина Григорівна, яка оголосила загальні результати практики та відзначила зразкове оформлення звітної документації окремих студентів.

Своїми враженнями поділилася студентка 41 групи Дзюнзя Альона:

У студентів величезна кількість різних форм навчання та пізнання. Це лекційні, семінарські та практичні заняття, колоквіуми, круглі столи, конференції тощо. Однак важливим елементом, з практичної точки зору, для кожної спеціальності є навчальна практика, яка дає можливість студенту зрозуміти, чим же він займатиметься після виходу зі стін навчального закладу.

Навчальна практика студентів є невід’ємною складовою частиною навчального процесу, що має на меті закріпити та поглибити теоретичні знання, набути професійних навичок у межах майбутньої спеціальності, нагромадити досвід самостійної роботи.

Така форма роботи дає можливість засвоїти досвід старших колег, вивчити традиції колективу, форми і методи роботи та апробувати свої здібності, виявити ініціативу під час роботи, тобто зробити перші кроки по шляху формування особи висококласного спеціаліста.

Успішне проходження практики в більшій мірі залежало від наставників, які кожного дня консультували й допомагали нам у нашій практичній роботі. Ми ж, практиканти, перебували весь час поруч з ними, вчилися в них, переймали їхній досвід. Крім виконання своїх безпосередніх обов’язків, ми були залучені до всіх інших видів діяльності в школах. Вчителі особистим прикладом активізували творчу самостійність студентів у виконанні завдань практики, допомагали формуванню сумлінного ставлення до роботи, відповідальності, цілеспрямованості. Саме вчитель класу надавав практикантові впевненості, знижував емоційне напруження, готовий був надати своєчасну методичну допомогу й емоційну підтримку.

Підсумкова конференція показала, що студенти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка мали достатню наукову та методичну підготовку, вміло застосовували різноманітні форми та методи роботи, володіли тими людськими та професійними якостями, які необхідні в роботі вчителя молодших класів. Виступи студентів підтвердили важливість проходження практики у їхній майбутній професійній діяльності, а саме:

- закріплення, поглиблення, критичне осмислення студентами спеціальних психолого-педагогічних знань, застосування їх в організації навчально-виховного процесу, формування особистої позиції як майбутніх учителів;

- вивчення студентами передового педагогічного досвіду і застосування його в пошуках власних шляхів розв'язання навчальних проблем;

- ознайомлення студентів з інноваційними змінами в сучасній загальноосвітній школі, їх аналіз;

- формування у майбутніх учителів індивідуального стилю педагогічної діяльності, власного досвіду активної взаємодії з учнями, творчого підходу до практичної роботи;

- виховання стійкого інтересу та любові до професії вчителя, потреби в самопізнанні й професійно-педагогічному вдосконаленні.

Отже, педагогічна практика, з одного боку, слугує перевіркою професійних якостей майбутнього вчителя, а з іншого – вона є найважливішим етапом формування педагогічних здібностей, їхнього прояву у самостійній педагогічній діяльності. При цьому студент-практикант проявляється у різних функціональних позиціях: організатора навчально-виховної діяльності учнів та організатора власної діяльності, зміст якої є для нього особливим предметом усвідомлення, аналізу та оцінки.

Матеріали підготували: к.п.н. Баранюк І.Г. та студентка 41 групи факультету педагогіки та психології Дзюнзя Альона.

Інформацію надано факультетом педагогіки, психології та мистецтв