pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

«Формування в майбутніх вчителів технологій готовності до професійної орієнтації учнів основної школи». Монографія А. Б. Рацула та Д. Ж. Завітренко

Інтеграція України у світовій економічний простір наукового-технічного прогресу суттєво впливає на процеси, які відбуваються в системі вищої педагогічної освіти. Сучасний ринок праці потребує вчителя з високою загальнолюдською культурою, здатного до постійного самовдосконалення, який уміє організувати пізнавально-перетворювальну діяльність учнів і спрогнозувати наслідки своєї педагогічної праці. Такі тенденції суттєво впливають на значущість педагогічної діяльності вчителя технологій, оскільки від нього вимагається підготовка активної та відповідальної особистості, яка досконало оволодіває, продуктивно експлуатує й удосконалює складні машини, механізми, технології і техніку роботи. Досягнення таких цілей значною мірою визначається готовністю майбутніх вчителів технологій ефективно організувати професійну орієнтацію учнів основної школи.

Про важливість та актуальність формування в майбутніх вчителів технологій готовності до професійної орієнтації учнів основної школи, автори монографії знають не з абстрактних теорій, а з практики роботи зі студентством, оскільки Завітренко Долорес Жораївна – старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка та Рацул Анатолій Борисович – декан факультету педагогіки та психології, кандидат педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, маючи багаторічний досвід, створили й видали інформаційно насичену, широко доступну, знову-таки актуальну та своєчасну річ в освітньо-науковому просторі.

Монографія складається з трьох розділів, у яких представлено результати експериментального дослідження в галузі теорії та методики професійного навчання майбутніх учителів технологій; розкрито тенденції розвитку теорії та практики формування в студентів педагогічно-індустріальних факультетів до професійної орієнтації учнів основної школи й доведено доцільність упровадження в навчально-виховний процес особистісно діяльнісного підходу; обґрунтовано зміст і педагогічні умови підвищення ефективності цього процесу в сучасних педагогічних університетах, представлено програму навальної дисципліни «Педагогічні основи професійної орієнтації» та структуру «Профорієнтаційного кейсу вчителя технологій».

Монографія є завершеним самостійним науковим дослідженням, виконаним на актуальну тему, має наукову і практичну цінність. Результати дослідження визначають тим, що: розроблено модель формування в майбутніх вчителів технологій готовності до професійної орієнтації учнів основної школи, яку впроваджено у навчально-виховну практику бакалаврської підготовки вищих педагогічних навчальних закладів; систематизовано методики педагогічного діагностування, які дозволяють визначити стан готовності студентів до професійної орієнтації учнів.

Монографія – черговий науковий щабель у професійних вершинах А. Б. Рацула та Д. Ж. Завітренко та новий простір можливостей для удосконалення сучасного студентства як майбутніх фахівців.

Дудник Ганна