Методична перспектива
Підготовка до активної педагогічної практики студентів груп № 41, 43 та 25 факультету педагогіки та психології, що навчаються на освітньо-кваліфікаційному рівні «бакалавр», здійснюється задовго до її початку (початок ІІ семестру 2012 – 2013 навчального року). Йдеться про підготовку з методики викладання другої, російської, мови під керівництвом доцента кафедри методик дошкільної та початкової освіти Живицької Людмили Василівни.
Розробка та захист студентських робіт здійснюється у вигляді «Методичної скарбнички» за розділами програми з російської мови у початкових класах України, а саме:
- картотеки дидактичних ігор, спрямованих на формування мовленнєвих навичок та умінь на І етапі навчання другої мови;
- картотеки прийомів з удосконалення навичок читання/письма російською мовою, прийомів само- та взаємоконтролю за якістю класного та позакласного читання тощо.
Студентами групи № 25 проведено конкурс динамічних пауз, поєднаних з фонозарядками (римованими рядками, відомими чи написаними студентами віршами), пісеньками, які враховують лексичний, орфоепічний мінімум для початкових класів. Студенти групи № 43 здійснили захист прийомів, що спонукають дітей до перевірки їхнього вміння уважно читати та систематизувати книжки з позакласного читання.
Матеріал «Методичних скарбничок» згодом студенти використовують для розробки конспектів уроків/занять під час проходження педагогічної практики. Наприклад, позакласне заняття з російської мови опирається на ігри («Назви свята» за звуками, малюнком, загадками; «Склади слово з анаграми»; «Загадай свято товаришам», «Святкова телеграма», «Дарунок» тощо») для удосконалення лексичних, орфоепічних, орфографічних, граматичних навичок.
Матеріали підготувала доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти Живицька Л. В.