Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Участь у тренінгових сесіях проєкту «Локальна підтримка»

22-23 липня доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, членкиня ГО «Асоціація дошкільників України» Вікторія Вдовенко та доцентка кафедри технологічної та професійної освіти Ольга Пуляк взяли участь у тренінгу з психосоціальної підтримки для жителів громад, в тому числі ВПО. Тренеркою виступила кандидатка психологічних наук Ірина Остополець. Захід відбувся в рамках ініціативи Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ) «Локальна підтримка», що є частиною проєкту «Розбудова структур надання послуг та освітнього потенціалу для психосоціального забезпечення в Україні», який впроваджується GIZ за дорученням Уряду Німеччини.

Психологічний стан та психічне здоров’я під час військових дій є вкрай важливим. Багато людей переживають виснаження, спустошення, втому, відчувають тривогу й паніку. І хоча активні бойові дії не охоплюють наш регіон, серед нас є ВПО, у багатьох із нас рідні та близькі захищають нашу землю від загарбників. Як не зневіритися в таких складних умовах, де знайти в собі ресурс для подолання всіх випробувань, як підтримати своїх близьких, як розпізнати, що Вам або комусь із Ваших близьких потрібна кваліфікована психологічна допомога? Саме ці та інші актуальні питання було запропоновано опрацювати учасникам тренінгу.

1. Психологічна підтримка в період воєнного стану. Створення груп самодопомоги серед ВПО:

  • посттравматичний стресовий розлад в умовах війни (ПТСР);
  • як боротися з перевтомою;
  • як впоратись з панікою та тривогою;
  • як боротись з апатією;
  • як зберегти близькі стосунки;
  • як допомогти тим, хто паралізований тривогою;
  • як позбутися почуття провини.

2. Спілкування та його значення в процесі соціально-психологічної підтримки особистості:

  • спілкування та його функції;
  • діагностика комунікабельності, емпатії та вміння слухати іншого;
  • знайомство учасників тренінгу із сучасною фасилітаційною технікою «Світове кафе».

3. Вербальні і невербальні засоби спілкування особистості.

4. Техніки активного і пасивного слухання. Вербальна комунікація.

5. Конфлікт і стратегії конструктивної поведінки.

Тренінг носив практико-зорієнтований характер, а знання, вміння та навички, які отримали наші викладачки, допоможуть у роботі зі здобувачами та здобувачками, в тому числі із числа ВПО та дітей військовослужбовців.

Інформацію надано доценткою кафедри дошкільної та початкової освіти Вікторією Вдовенко