Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет освітніх наук та мистецтв

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ ЯК ОБ’ЄКТА АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ

УДК 342.95:351.74

Федун Сергій Вікторович,
начальник відділу підвищення кваліфікації
та спеціалізації інституту післядипломної освіти
Харківського національного університету внутрішніх справ
https://orcid.org/0009-0007-7656-9817
e-mail: [email protected]

Анотація

У статті здійснено всебічний аналіз післядипломної освіти поліцейських як об’єкта адміністративно-правового регулювання, що набуває особливої актуальності в умовах трансформації української правової системи та реформування діяльності органів і підрозділів Національної поліції України. Наголошено, що якісна післядипломна освіта є фундаментальним чинником підтримки професійної компетентності співробітників поліції, сприяє їхній адаптації до нових викликів, формуванню високих етичних стандартів і правової культури, а також забезпечує впровадження сучасних практик у сфері правоохоронної діяльності. Відзначено, що післядипломна освіта виступає необхідною умовою для належної реакції поліцейських на динамічні зміни як у національному законодавстві, так і в секторі безпеки й оборони держави, особливо в умовах дії правового режиму воєнного стану. Подано огляд наукових підходів і визначень поняття «адміністративно-правове регулювання», розкрито його багатогранну природу та значення для забезпечення впорядкованості суспільних відносин у сфері професійного навчання поліцейських. Детально розглянуто різні концепції щодо сутності адміністративно-правового регулювання, виокремлено основні ознаки цієї категорії, як-от ієрархічність, системність, цілеспрямованість та імперативність впливу держави через систему уповноважених органів і посадових осіб. Акцентовано на особливу роль адміністративно-правових норм як механізму впливу на відносини, пов’язані з організацією та здійсненням післядипломної освіти. Підкреслено, що післядипломна освіта поліцейських є не лише явищем освітнього характеру, а й складним фрагментом соціальної реальності, на який спрямовується вплив держави з метою забезпечення реалізації завдань і функцій правоохоронних органів. Обґрунтовано необхідність подальшого вдосконалення адміністративно-правового регулювання післядипломної освіти поліцейських, що має забезпечити сталий розвиток професійної компетентності, відповідність сучасним викликам безпеки, а також сприяти формуванню високого рівня правової культури в органах поліції.

Ключові слова: післядипломна освіта, освіта, поліцейські, Національна поліція, адміністративно-правове регулювання, загальна характеристика, об’єкт.

Повний текст статті:

Adobe Acrobat Pro PDF

Список використаних джерел: