Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ БЕЗПЕЧНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АВІАЦІЙНИХ СПЕЦІАЛІСТІВ

ЗАХАРОВА Оксана Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри фізичної та психофізіологічної підготовки

Кіровоградcької льотної академії Національного авіаційного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті, на основі аналізу, узагальнення й систематизації наукових джерел висвітлено категорії діяльності, діяльнісного підходу, психофізіологію професійної діяльності та психофізіологічні основи безпечної професійної діяльності авіаспеціалістів. Виходячи з того, що фізична та психофізіологічна підготовка льотного складу є комплексним процесом формування високої надійності організму, навичок і вмінь, особливо важливих у складних, екстремальних умовах діяльності, метою психофізіологічної підготовки майбутніх авіаційних фахівців стає формування психофізіологічних якостей, що визначають успіх льотного навчання, стійкість організму до екстремальних факторів професійної діяльності, високий рівень працездатності і динамічного здоров’я, яке означає професійне довголіття. Таким чином, застосування принципів системної організації професійної підготовки авіаційних фахівців дозволило органічно вписати фізичну підготовку в структуру цілісної системи професійної підготовки з формування їхньої професійної надійності.

Ключові слова: діяльність, психофізіологія професійної діяльності, психофізіологія працездатності, професійно прикладна фізична підготовка авіафахівців, психофізіологічна підготовка льотного складу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Корольчук М. С. Психофiзiологiя діяльності: пiдручник / М. С. Корольчук. – К.: Ельга, 2004. – 397 с.

2. Макаров Р. Н. Авиационная педагогика: [учебник] / [Р. Н. Макаров, С. Н. Неделько, А. П.
Бамбуркин и др.]. – Москва-Кировоград: МНАПЧАК, ГЛАУ, 2005. – 433 с.

3. Макаров Р. Н. Моральнопсихологическая готовность летного состава / Р. Н. Макаров // Активный отдых и специальная направленность занятий физической подготовкой – основное условие укрепления здоровья и совершенствования специальных навыков летного состава. – М., 1977. – С. 168–169.

4. Орленко Н. А. Психолого-педагогічні чинники впливу фізичної підготовки на професійну діяльність майбутніх авіаційних фахівців / Н. Орленко, С. Кумскова // Наука і сучасність: зб. наук. пр. – 2006. – Т. 54. – С. 104– 109.

5. Основи фізичної та психофізіологічної підготовки майбутніх пілотів: навч-метод посібник. – Кіровоград: Вид-во КЛА НАУ, 2013. – 188 с.

6. Платонов К. К. Вопросы психологии труда / К. К. Платонов.– М.: МЕДГИЗ, 1962. – 219 с.

7. Повітряний кодекс України // Відомості Верховної Ради. – 1993. – № 25. – ст. 274.

8. Селезнев А. В. Методика профессиональной подготовки курсантов-штурманов к деятельности в экстремальных условиях: дис. … канд. пед. наук.: 13.00.02 / Селезнев Александр Владимирович. – Кировоград, 2004. – 176 с.

9. Справочник специалиста; [под ред. Н. И. Костенко]. Методические рекомендации по физической и психофизической подготовке летного и курсантского состава гражданской авиации. – М.: Воздушный транспорт, 1988. – 342 с.