Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ФОРМУВАННЯ СПІВАЦЬКОГО ТА РОЗМОВНОГО ЗВУКОУТВОРЕННЯ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ

ПРОВОРОВА Євгенія Михайлівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри теорії та методики музичної освіти,

хорового співу і диригування факультету мистецтв

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова.

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті узагальнено наукові напрацювання щодо сутності співацького та розмовного звукоутворення, а також специфіку формування співацького та розмовного звукоутворення у процесі вокально-методичної підготовки майбутніх учителів музики на засадах праксеологічного підходу. Доведено, що цей процес здійснюється на засадах особистісного, компетентнісного, аксіологічного, праксеологічного підходів, реалізується поетапно, а її результатом є сформований високий і достатній рівні співацького та розмовного звукоутворення у майбутніх учителів музики.

Ключові слова: майбутній вчитель музики, вокально-методична підготовка, голос, співацький голос, співацьке та розмовне звукоутворення, праксеологічний підхід, вокально-технічні вправи.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Абдуллин Э. Б. Музыкальнопедагогические технологии учителя музики: уч.пос. / Э. Б. Абдуллин, Е. В. Николаева. – М.: Прометей, 2005. – 232 с.


2. Василенко Л. М. Співацький голос у європейській культурі: задоволення та насолода як чинник виникнення та становлення професійного співу / Л. М. Василенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream /123456789/5374/1 /Vasylenko.pdf

3. Головин Б. Н. Основы культуры речи: учебное пособие / Б. Н. Головин. – М.: Высшая школа. – 1980. – 236 с.

4. Голос людини та вокальна робота з ним: монографія / [Г. Є. Стасько, О. Д. Шуляр, М. Ю. Сливоцький та ін.]. – Івано-Франківськ: Видавництво Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 2010. – 336 с.

5. Карпенко А. П. Формування вокальновиконавської майстерності шляхом подолання недоліків вокалістів-початківців / А. П. Карпенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/9/19.pdf

6. Колесникова И. А. Педагогическая праксеология / И. А. Колесникова, Е.В.Титова: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – М.: Издат. центр «Академия», 2005. – 256 с.

7. Колос М. Методичні аспекти вокальної підготовки майбутнього вчителя музики / М. Колос [Електронний ресурс]. – Режим доступу: irbisnbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis.../cgiirbis_64.exe?.

8. Ковбасюк А. Фонетика мови та її вплив на спів /Андрій Ковбасюк //Вісник Львів. ун-ту. – Серія: Мист-во. – 2012; Вип. 11. – С. 117–122. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: publications.lnu.edu.ua /bulletins /index.php/artstudies/article/.../3010

9. Менабени А. Г. Методика обучения сольному пению / А. Г. Менабени. – М.: Просвещение, 1987. – 95 с.

10. Панаиотиди Э. Г. Праксеологическая концепция музыкального образования / Панаиотиди, Эльвира Георгиевна. [Електронный ресурс].

11. Педагогическое речеведение: словарьсправочник / [под ред. Т. А. Ладыженской, А. К. Михальской; сост. А. А. Князьков]. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Флинта: Наука, 1998. – 312 с. [Pedagogicheskoe rechevedenie: slovar-spravochnik / [pod red. T. A. Ladyizhenskoy, A. K. Mihalskoy; sost. A.A. Knyazkov]. – 2-e izd., ispr. i dop. – M.: Flinta Nauka, 1998. – 312 s.

12. Ткаченко Т. В. Формування вокальносценічної культури студентів мистецьких факультетів педагогічних вузів: монографія. – Х.: ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016. – 307 с.

13. Юцевич Ю. Є. Теорія та методика формування та розвитку співацького голосу / Ю. Є. Юцевич: навч.- метод. посібник для викладачів і студентів мистецьких навчальних закладів,учителів шкіл різного типу. – К.: ІЗМН, 1998. – 160 с.

14. Ятло Л. Принципи співацького звукоутворення та деякі особливості роботи над ним в дитячому хорі /Леонід Ятло, Людмила Ятло [Електронний ресурс]. – Режим доступу: library.udpu.org.ua/library_files /psuh_ pedagog.../visnuk_19.pdf.