Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЕВРИСТИЧНЕ НАВЧАННЯ: СУТНІСТЬ І ЗМІСТОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ

КРІВШЕНКО Ліна Миколаївна –

аспірантка Сумського державного педагогічного університету

ім. А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті висвітлено результати аналізу наукових думок щодо сутності та змістових характеристик інноваційного евристичного навчання як такого, що зорієнтоване на підготовку фахівців-самореалізаторів з високим рівнем чітко визначених фахових умінь і здібностей, здатних оперативно вирішувати проблеми й постійно створювати якісні освітні продукти, реалізовувати нові освітні стратегії на практиці. Виокремлено проблеми, над реалізацією яких працюють сучасні наукові школи евристичного навчання.

Ключові слова: евристика, евристичне навчання, творча діяльність, евристична діяльність, самореалізація, евристична освітня ситуація, освітній продукт, евристичний тип освіти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1.Армстронг Г. Эвристический метод обучения или Искусство представлять детям самим доходить до познания предметов / Г. Армстронг. Извлеч. и пер. А. П. Павлова. – М., 1900. – 23 с.

2.Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

3.Гулішевська М. Г. Історико-критичний аналіз поняття евристика / М. Г. Гулішевська // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. – 2013. – Вип. 36. – С. 244-248. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2013_36_52

4.Дистервег А. Руководство к образованию немецких учителей. / А. Дистервег. Избранные педагогические сочинения. – М.: Учпедгиз, 1956.

5.Кокарєва Е. О. Евристичне навчання як засіб творчого саморозвитку майбутніх педагогів : автореф. дис. На здобуття наук ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Е. О. Кокарева. – Тернопіль, 2012. – 22 с.

6.Король А. Д. Диалог в образовании: эвристический аспект : научное издание / А. Д. Король. – М.: ЦДО «Эйдос»; Иваново : Издательский центр «Юнона», 2009. – 260 с.

7.Лазарєв М. О. Педагогічна творчість : навчальний посібник для студентів, магістрів, аспірантів педагогічного університету : 2-е видання,доповнене і перероблене. – суми : ФОП Цьома С. П., 2016. – 294 с.

8.Педагогика: Учебник / Л. П. Крившенко, М. Е. Вайндорф-Сысоева и др.; Под ред. Л. П. Крившенко. – М.: ТК Велби Изд-во Проспект, 2004. – 432 с.

9.Пойа Д. Как решать задачу. / Д. Пойа. – Львов: Журнал «Квантор», 1991. – 216 с.

10.Пушкин В. Н. Эвристика – наука о творческом мышлении. / В.Н. Пушкин. – М.: Политиздат, 1967. – 271 с.

11.Уварова А. М. Педагогічна розповідь: культурологічний та діагностичний аспекти // Педагогічні науки: зб. наук. праць. – Суми : Сум ДПУ ім. А. С. Макаренка, 2000. – С. 328–337.

12.Философский словарь. / Под ред. И. Т. Фролова. – 7-е изд. – М. : Республика, 2001. – 719 с.

13.Хуторской А. В. Дидактическая эвристика. Теория и технология креативного обучения. / А. В. Хуторской. – М.: Изд-во МГУ, 2003. – 416 с.

14.Bolzano B. Wissenschaftslehre. Bünde, Sulzbach, 1837.

15.Minsky M. L. Steps toward artificial intelligence / M. L. Minsky // Proceedings of the Institute of Radio Engineers Hall Inc. – New York, 1968. – 408 р.