Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КУЛЬТУРОЗНАВЧИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ

БАГЛАЙ Оксана Ігорівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов.

Львівського інституту економіки і туризму

e-mail:[email protected]

Анотація

У статті автор висвітлює важливість та ефективність застосування культурознавчого підходу до навчання іноземних мов у професійній підготовці майбутнього фахівця сфери гостинності. Зазначено, що туристичний ринок праці потребує конкурентноздатних спеціалістів з високим рівнем володіння іноземними мовами. Виокремлені основні завданнями вивчення дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» із врахуванням культурознавчого аспекту наповнення тематичного плану цієї дисципліни.

Ключові слова: іноземна мова за професійним спрямування, професійна підготовка, фахівець сфери гостинності, культурознавчий підхід, комунікативна компетентність, мотивація, міжкультурна комунікація, іноземний турист.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Hymes D. H. On Communicative Competence / D. H. Hymes // The Communicative Approach to Language Teaching. – Oxford University Press, 1991. – P. 5–26.

2. Баглай О. І. Формування готовності майбутніх фахівців міжнародного туризму до міжкультурного спілкування у професійній підготовці: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Баглай Оксана Ігорівна. – Київ, 2013. – 320 с.

3. Дегтяренко Л. Н. Научно-методическое основание профессионально ориентированного обучения иностранным языкам / Л. Н. Дегтяренко, Л. Д. Щербакова // Сучасні технології викладання іноземних мов у професійній підготовці фахівців: зб. наук. статей / М-во освіти і науки України, Київський ін-т туризму, економіки і права. – К., 2000. – С. 217– 218.

4. Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе / И. А. Зимняя. – М.: Просвещение, 1991. – 224 с. – (Б-ка учителя иностранного языка).

5. Кайтан Н. В. Інтеграційний підхід до підвищення ефективності навчання іноземної мови в Київському інституті туризму, економіки і права / Н. В. Кайтан // Наукові записки КІТЕП. – К., 2001. – № 1. – С. 331–337.

6. Крипон Н. С. Формирование культурных ценностей в процессе межкультурной коммуникации / Н. С. Крипон // Современные технологии образования: сб. науч. трудов III межрегион. заочной науч.-практич. конф. / под ред. Т. Е. Климовой, Е. В. Романова. – Магнитогорск: МаГУ, 2005. – С. 109–111.

7. Лощенова І. Ф. До проблеми формування іншомовної соціокультурної компетенції / І. Ф. Лощенова // Освітні технології: (до 90-річчя заснування МДУ): матеріали міжнар. наук.-практ. конф. «Професіоналізм викладача вищої школи». – Миколаїв: Вид-во ІЛІОН, 2004. – С. 250–252.

8. Москаленко А. М. Розвиток умінь педагогічного спілкування в системі післядипломної освіти: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / А. М. Москаленко. – К., 2001. – 22 с.

9. Павлова Л. В. Развитие личности в контексте диалога культур / Л. В. Павлова // Профессиональное образование. – 2010. – № 1. – С. 39–41.

10. Сасімова В. В. Питання активізації навчального процесу при навчанні іноземних мов на факультетах туристичного профілю / В. В. Самісова // Туризм у ХХІ столітті: глобальні тенденції і регіональні особливості: матеріали ІІ-ої Міжнар. наук.-практ. конф. – К., 2002. – С. 446–451.

11. Ушакова Н. І. Реалізація когнітивного аспекту підручника з мови навчання для іноземних студентів у міжкультурній парадигмі / Н. І. Ушакова // Вісник Харків. нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.Ua/portal/Soc_Gum/Vmuvnz /2008_12/st12/08ushrea.pdf. – Загол. з екрану. – Мова укр.

12. Федорченко В. К. Особливості формування змісту професійної туристської освіти / В. К. Федорченко // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. – № 6. – С. 121–129.

13. Яковлева Е. Б. Язык для специальных целей. Теория и практика / Е. Б. Яковлева // Новейшие методы преподавания иностранных языков студентам неязыковых специальностей вузов. – М., 1991. – С. 5–14.