Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

PROFESSIONAL AND PERSONAL FORMATION OF A STUDENT IN THE CULTURAL AND ARTISTIC SPACE FROM THE POSITIONS OF THE SYSTEMATIC AND SYNERGETIC APPROACH

SHEVCHENKO Inha Leonidivna –

Ph.D., associate professor of the Department of Vocally-choral Disciplines

and Methodology of Musical Education

Kirovograd Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

BRODSKYI Gennadiy Leonidovych –

an honoured worker of culture of Ukraine,

associate Professor of the Department of Musical and Theoretical

and Instrumental Disciplines Kirovograd Volodymyr Vynnychenko

State Pedagogical University

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті йдеться про розробку нових сучасних методологічних підходів в педагогіці та мистецькій освіті, означення їхніх системних зв'язків з позицій міждисциплінарних співвідношень на історичному етапі постмодернізму, які відповідають сучасним вимогам цивілізації й культури та високому рівню розвитку наукового мислення, визначаються умови професійно-особистісного становлення студента в сучасному культурно-мистецькому просторі.

Ключові слова: мистецька освіта, культурно-освітній простір, синергетична парадигма, системно-синергетичний підхід, зміст освіти, педагогічна синергетика, викладач, студент, професійно-особистісне становлення.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андрущенко В. «Педагогічна конституція Європи» як проект освітньої політики XXI століття / В. Андрущенко // Гілея: науковий вісник. – 2014. – Вип. 83. – С. 180–182.

2. Бевзенко Л. Социальная самоорганизация. Синергетическая парадигма: возможности социальных интерпретаций / Л.Д. Бевзенко. – К.: Ин-т социологии НАН Украины, 2002. – 437 с.

3. Буданов В. Методология синергетики в постнеклассической науке и в образовании / В.Г. Буданов. – М.: Издательство ЛКИ, 2007. – 232 с.

4. Демент М. Освітній простір як педагогічна умова формування готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності / М Демент // Імідж сучасного педагога. – 2013. – № 5. – С. 44–47.

5. Добронравова И. Синергетика: становление нелинейного мышления / И.С. Добронравова. – К.: Лыбидь, 1990. – 149 с.

6. Князева Е. Одиссея научного разума: синергетическое видение научного прогресса / Е.Н. Князева. – М.: Ин-т философии РАН, 1995. – 228 с.

7. Князева Е. Основания синергетики. Человек, конструирующий себя и свое будущее / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов. – М.: КомКнига, 2007. – 232 с.

8. Кремень В. Педагогічна синергетика: понятійно-категоріальний синтез / В. Кремень // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 3. – С. 3–19.

9. Мухіна І.Г. Освітньо-культурний простір: проблема дефініції / І.Г. Мухіна // Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Сер.: Філософія, політологія, соціологія. – 2013. – № 3. – С. 37–44.

10. Разуменко О. Освітній простір як місце розгортання педагогічних відносин / О.В. Разуменко // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Філософія. – 2013. – Вип. 41(2). – С. 216–223.

11. Рибка Н.М. Єдиний освітній простір як інтегративна система: соціально-філософський аналіз: автореферат дис. … канд. філос. наук, спец.: 09.00.03./ Н.М. Рибка. – Одеса, 2005. – 16 с.