Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

THE ART AS MEANS OF UPBRINGING OF SPIRITUALITY OF PERSONALITY IN GLOBALIZED SOCIETY

OTYCH Helen Mykolaivna –

Doctor of Science hab., professor, vice-rector of SHEI

«University of Educational Management»

of NAES of Ukraine

e-mail: [email protected]

Анотація

  Актуальною проблемою сучасної педагогічної науки є розвиток духовності особистості й пошуку ефективних шляхів зміцнення духовних засад її виховання. Ця проблема розглядається у статті з позицій єдності людини, суспільства, духовності, цінностей та мистецтва. Схарактеризовано людинотворчий, духовнотворчий, культуротворчий, художньо-творчий, життєтворчий та творчорозвивальний потенціали мистецтва, які перетворюють його на один з найбільш потужних засобів виховання духовності особистості у глобалізованому суспільстві.

Ключові слова: мистецтво, духовність, виховання, особистість, суспільство, глобалізація, потенціал, ризики, типологія, засіб.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бондырева С. К., Безюлева Г. В., Сочивко Д. В. Российская молодёжь в рискогенном пространстве современной действительности / С. К. Бондырева, Г. B. Безюлева, Д. В. Сочивко // Психология нравственности / отв. ред. А. Л. Журавлёв, А. В. Юревич. – М.: Изд-во «Ин-т психологии РАН», 2010. – 508 с.

2. Ващенко Г. Виховний ідеал: підручник / Григорій Ващенко. – Брюссель: Вид-во Центральної Управи Спілки Української Молоді, 1976. – 214 с.

3. Достоевский Ф. М. О русской литературе / Ф. М. Достоевский. – М., 1987. – 121 с.

4. Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії: навч. посібник / І. А. Зязюн, Г. М. Сагач. – К.: Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.

5. Идеал // Краткий словарь по философии / под общ. ред. И. В. Блауберга, И. К. Пантина. – 4- изд. – М.: Политиздат, 1982. – 431 с. – С. 99.

6. Конева А. В. Эстетический смысл индивидуальности (на материале художественной культуры): автореф. дис.: канд. филос. наук: 09.00.04. – СПб.: СПГУ, 1996. – 22с.

7. Леонардо да Винчи О науке и искусстве / Леонардо да Винчи. – СПб.: Амфора, 2005. – 414 с

8. Отич О. М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний і методичний аспекти: монографія / О. М. Отич; [за наук. ред. І. А. Зязюна]. – Чернівці: Зелена Буковина, 2009. – 752 с.

9. Otič E. Sociokultūrinės ir etnokultūrinės determinantės formuojant ugdymo dvasingumo kontekstą / Elena Otič / Ugdymo dvasingumo kontekstas: koletyvinė monografija. Sudarė ir parengė J. Kievišas. – Vilnius: Žuvėdra, 2014. – 400 p. – P. 163–186.

10. Пономарёв Я. А. Психология творчества / Я. А. Пономарёв. – М.: Наука, 1976. – 303 с.

11. Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество /общ. ред., сост. и предисл. А. Ю. Согомонов: пер. с англ. – М.: Политиздат, 1992. – 543 с.

12. Сухомлинська О. В. Концептуальні засади формування духовності особистості на основі християнських моральних цінностей / О. В. Сухомлинська // Шлях освіти. – 2002. – № 4. – С. 13–18.

13. Тарасевич Е. Г. Бродский / Е. Г. Тарасевич // Всемирная энциклопедия: Философия / главн. науч. ред. и сост. А. А. Грицанов. – М.: АСТ, Мн.: Харвест, Современный литератор, 2001. – 1312 с. – С. 137.

14. Человек и мир человека (Категория «человек» и «мир» в свете научного мировоззрения) / отв. ред. В. И. Шинкарук. – К.: Наукова думка, 1977. – 342 с.