Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ДІАЛОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-МОВЛЕННЄВИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ХОРМЕЙСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ

ЛЄСНІК Олена Степанівна –

старший викладач кафедри диригентсько-хорової підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті розглядається діалогічне спілкування як засіб формування художньо-мовленнєвих умінь в процесі хормейстерської підготовки у відповідності до сучасних новацій хорового письма, показано, що диригентський жест – це невербальна мова диригента, вказано на її тісний взаємозв’язок з вербальною мовою, визначено сутність художньо-мовленнєвих умінь, висвітлено умови впровадження діалогічного спілкування його ефективні методи й форми, показано лінгвістичні аспекти формування художньомовленнєвих умінь.

Ключові слова: диригентський жест, вербальна мова, невербальна мова диригента, мовлення, художньо-мовленнєві уміння, мовотворче осмислення слова.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Андреев В. Педагогика: Учебный курс для творческого саморазвития / В. Андреев − 2-е изд. − Казань: Центр инновационных технологий, − 2000, − 608 с.

2. Горбенко О. Педагогічні умови інструментально-виконавської компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва / О. Горбенко // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені В. Винниченка. Сер.: Педагогічні науки. − 2015. − Вип. 139. − С. 135−139.

3. Ержемский Г. Психология дирижирования: Некоторые вопросы исполнительства и творческого взаимодействия дирижера с музыкальным коллективом / Г. Ержемский. – М.: Музыка, 1988. – 80 с.

4. Куринная А. Речетворческое осмысление слова: социокультурное измерение / А. Куринная // Науковий вісник ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. − №9−10. − Одеса, 2011. − С. 3−9.

5. Леснік О. Дослідження рівня сформованості художньо-мовленнєвих умінь майбутніх учителів музики на основі хормейстерської підготовки / О. Лесник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. – Вип. 7 (12) Матеріали ІІІ Міжнар. науково-практичної конференції «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти» – К.: НПУ, 2009. – С.105−111.

6. Мусин И. Техника дирижирования / И. Мусин. – Л.: Музыка, 1967. – 352 с.

7. Ольхов К. Вопросы теории дирижерской техники и обучения хоровых дирижеров / К. Ольхов. – Л.: Музыка, 1979. – 200 с.

8. Петрушин В. Музыкальная психология / В. Петрушин. – М.: Владос, 1997. – 334 с.

9. Приходько О. Хорова музика a capella другої половини ХХ – початку ХХІ століття: теоретичне осмислення і виконавські підходи / О. Приходько: Дис. кандидата мистецтвознавства, спец. 13.00.03 Музичне мистецтво, мистецтвознавство. – К., 2017. − 255 c.

10. Сорока М. Особливості формування мовної особистості здобувача освіти у коледжі / М. Сорока //«Молодий вчений». – № 4.1 (56.1). – Квітень, 2018. – С. 56−71.

11. Теплов Б. Психология музыкальных способностей / Б. Теплов. – М.: АПН РСФСР, 1947. – 335 с.

12. Трезміна О. Художественная функция дирижёрского жеста / О. Трезмина // Вестник Челябинской государственной академии культуры и искусств 4 (36), 2013. – С. 78−85.