Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ГРИ НА ФОРТЕПІАНО ДОРОСЛИХ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ НАВЧАННЯ

СОБОЛЬ Наталія Віталіївна –

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри інструментально-виконавської майстерності

Інституту мистецтв Київського університету

імені Бориса Грінченка

http://orcid.org/ 0000-0001-8082-9692

e-mail: [email protected]

Анотація

    Автор статті розкриває специфіку навчання дорослих грі на фортепіано. Проаналізовано основні проблеми реалізації навчального процесу на індивідуальних заняттях з дорослими, які тільки починають грати на музичному інструменті. Відзначається необхідність розмежування педагогічних методів і прийомів у роботі з дітьми та дорослими, удосконалення засобів навчання відповідно до потреб, можливостей, інтересів саме дорослих учнів. Зокрема, велика увага має приділятися вибору реперутару, підбору креативних дидактичних завдань та розвитку у тих, хто навчається навичок для ефективного самонавчання. Важливим завданням для викладача є зацікавити та підтримати мотивацію дорослих учнів до кропіткої репетиційної роботи на заняттях і вдома, розробити стратегію оцінювання та заохочення до навчання без примусу та негативних емоцій.

Ключові слова: навчання упродовж життя; навчання дорослих; музична освіта; гра на фортепіано; початковий етап навчання гри на музичному інструменті; навчальний репертуар; креативність; мотивація до навчальної діяльності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Близнюкова О. М. Психологічний аналіз чинників кризи підліткового віку / О. М. Близнюкова // Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – 2010. – Вип. 8. – С. 66–75.

2. Василькова Т. А. Основы андрагогики: учебное пособие. / Т. А. Василькова. – Москва: КНОРУС, 2010. – 256 с.

3. Мартинець Л. А. Освіта дорослих: форми та зміст / Л. А. Мартинець // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2015. – № 6. – С. 14– 17.

4. Панченко С. М. Психологічні особливості дорослої людини як суб’єкта навчання / С. М. Панченко // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2013. – Вип. 3. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_3_35

5. Пшеничних М. М. Моніторинг інструментально-виконавської компетентності майбутніх учителів музики / М. М. Пшеничних, Н. М. Дермельова // Молодий вчений. — 2017. — №9. – с. 130–133.


6. Ростовська І. О. Виховання самостійності учнів як проблема фортепіанної педагогіки / І. О. Ростовська // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. – 2015. – Вип. 2. – С. 68–72.

7. Щербак О. І., Софій Н. З., Бович Б. Ю. Теорія і практика оцінювання навчальних досягнень: Навчально-методичний посібник / За наук. ред. О. І. Щербак. – Івано-Франківськ, «ЛілеяНВ», 2014. – 136 с.

8. Barrett M. A Systems view of musical creativity / M. Barrett // Praxial Music Education: Reflections and Dialogues: David J. Elliot. – New York, Oxford University Press, 2005. – pp. 177–196.

9. Burnard P. Rethinking musical creativity. / P. Burnard // Musical Creativity: Insights From Music Education Research / O. Odena (Ed). – Aldershot, Hants: Ashgate, 2012. – pp. 5–28.