Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ЗОРІЄНТОВАНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗВО

ТАДЕУШ Олена Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, доцент

доцент кафедри педагогічної творчості

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

https://orcid.org/ 0000-0002-6373-4891

e-mail: [email protected]

Анотація

    Професійна зорієнтованість фахівців педагогічного профілю визначається як усвідомлення майбутніми педагогами власної педагогічної діяльності, формування особистісного смислу майбутньої професії, пізнання її гуманістичної сутності, оцінка власних професійних можливостей у зіставленні з виробленими суспільством моделями професіонала, оцінка можливостей власного професійного розвитку. У статті визначено і обґрунтовано сучасні технології, що сприяють процесу оптимізації професійної зорієнтованості майбутніх фахівців педагогічного профілю: когнітивно-орієнтовану, проективно-ігрову, тестовоорієнтовану, проблемно-орієнтовану, інтерактивну технологію, технології кооперативного навчання, інтегративні технології. У статті зазначено, що педагогічне керівництво процесом оптимізації професійної зорієнтованості майбутніх фахівців педагогічного профілю у закладах вищої освіти передбачає організацію та здійснення координуючого впливу на майбутніх педагогів визначеними технологіями з метою усвідомлення ними сутності і змісту обраної професії, підвищенню їх рівня професійної мобільності та конкурентоспроможності спеціалістів даного профілю.

Ключові слова: професійна зорієнтованість, фахівців педагогічного профілю, технології оптимізації професійної зорієнтованості.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Мельник О. В. Принцип активного професійного орієнтування учнів / О. В. Мельник //Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: збірник наукових праць. – Київ, 2009. – Вип. 13, кн. 2 – С. 299–308.

2. Мельник О. В. Проблеми професійної орієнтації учнівської молоді та перспективні напрями їх вирішення / О. В. Мельник // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць. – Кам'янецьПодільський: ПП Зволейко Д. Г., 2011. – Вип. 15, кн. 1. – С. 283–293.

3. Попова Т. С. Реалізація профорієнтаційної діяльності шляхом застосування сучасних засобів інтернет-технологій / Т. С. Попова // Теоретикометодичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук, праць. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013. – Вип. 17, кн. 2. – С. 181–191.

4. Професійне самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу: монографія / Л. А. Гуцан, О. Л. Морін, З. В. Охріменко, О. М. Пархоменко, Л. І. Гриценок; І. І. Ткачук , за ред. О. Л. Моріна.  Харків: «Друкарня Мадрид». – 220 с.

5. Пряжников Н. С. Профессиональное и личностное самоопределение / Н.С. Пряжников. – Москва: Ин-т практической психологии, 1996. – 256 с.

6. Пряжников Н. С. Теория и практика профессионального самоопределения: учеб. пособ. / Н. С. Пряжников. – Москва: МГППИ, 1999. – 97 с.

7. Кучеренко Є. В. Інтеграційно-діяльнісний підхід до проблеми структури професійного самовизначення студента / Є. В. Кучеренко // Актуальні проблеми професійної орієнтації та
професійного навчання незайнятого населення в умовах фінансово-економічної кризи: зб. наук.праць. – Київ: ІПК ДСЗУ, 2009. – С. 172–180.