Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПОЛІХУДОЖНЄ ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

МОГІЛЕЙ Ірина Владиславівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри музикознавства,

інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

https://orcid.org/ 0000 0002 5908 7898

e-mail: [email protected]

Анотація

    Перехід від традиційної (суб’єктно-об’єктної) до інноваційної (особистісно орієнтованої) парадигми навчання висуває принципово нові вимоги до вчителя мистецьких дисциплін, оскільки його професійна робота орієнтує на комплексний характер викладання предметів художньо-естетичного циклу. Поліхудожній підхід до оновлення змісту мистецької шкільної освіти потребує пошуку нових стимулів для професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. У статті визначені основні поняття, розглянуто сутність та педагогічний аспект поліхудожнього виховання.

Ключові слова: мистецька шкільна освіта, предмети художньо-естетичного циклу, майбутній вчитель музичного мистецтва, професійна підготовка, поліхудожній підхід, поліхудожнє виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бродський Г. Л. Взаємодія мистецтв як фактор підготовки педагога-музиканта поліхудожнього профілю / Г. Л. Бродський, І. Л. Шевченко // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Вип. 133. – Кіровоград: КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 80–86.

2. Бузова О. Д. Поліхудожнє виховання як засіб удосконалення музичної підготовки майбутніх вчителів музики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Бузова О. Д. – Київ, 2004. – 19 с.

3. Загородня В. Упровадження поліхудожнього підходу до навчання в рамках шкільного курсу «Художня культура»: виступ на семінарі ІППО Київ. ун-ту ім. Б. Грінченка в дистанційному форматі [Електронний ресурс] / В. Загородня // Поліхудожнє виховання учнів 9 класу на уроках художньої культури : матеріали семінару вчителів художньої культури, 2010. – Режим доступу: http://ippo.org.ua/index.php?option=com_ content&task =view&id=1369&Itemid=284. – Назва з домашньої сторінки Інтернету.

4. Костогрыз Т. А. Освоение студентами педагогического вуза пространственных компонентов музыкального образа в условиях взаимодействия искусств: дис. на соискание степени канд. пед. наук: 13.00.01 / Костогрыз Т. А. – Москва, 1996. – 196 с.

5. Мартьянова Г. Взаємодія мистецтв у поліхудожньому розвитку учнів / Г. Мартьянова // Рідна школа. № 5, 2001. – С. 59–61.

6. Масол Л. М. Інтеграція в системі шкільної мистецької освіти і поліхудожня підготовка вчителів / Л. М. Масол // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – Вип. 4. – Київ: Наук. світ, 2003. – С. 7–15.

7. Масол Л. М. Художньо-педагогічні технології в основній школі: єдність навчання і виховання: метод. посібник / Л. М. Масол. – Харків: Друкарня Мадрид, 2015. – 178 с.

8. Падалка Г. М. Учитель, музика, діти / Г. М. Падалка. – Київ: Музична Україна, 1982. – 144 с.

9. Про вищу освіту: Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII / Верховна Рада
України. – Київ: Парлам. вид-во, – 2017. – С. 1–7

10. Рейзенкінд Т. Взаємодія мистецтв як фактор підготовки педагогів до художньопросвітницької діяльності / Т. Рейзенкінд // Рідна школа. №2, 1999. – С. 48–49.

11. Савенкова Л. Г. Воспитание человека в пространстве мира и культуры: интеграция в педагогике искусства: монография / Л. Г. Савенкова. – Москва: МАГМУ-РАНХиГС, 2014. – 156 с.

12. Савенкова Л. Г. Полихудожественное образование как фактор развития детей и юношества / Л. Г. Савенкова // Педагогика. № 5, 2006. – С. 17–23.

13. Соколова О. В. Методичні основи інтеграції мистецьких знань у підготовці майбутніх учителів музики і художньої культури: автореф. дис. на здобуття ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Соколова О. В. – Київ, 2004. – 20 с.

14. Шишлянникова Н. П. Полихудожественная подготовка будущего педагогамузыканта к работе в школе / Н. П. Шишлянникова // Вестник Полоцкого гос. ун-та. № 15, 2013. – С. 21–26.

15. Юсов Б. П. Стратегия взаимодействия искусств в воспитании школьников: новая парадигма / Б. П. Юсов // Взаимодействие искусств. – Астрахань: Институт усовершенствования учителей, 1997. – С. 214–220.