Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВОКАЛУ В ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

ІРИГІНА Світлана Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри диригентсько-хорової підготовки

Південноукраїнського національного

педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті висвітлено методологічні аспекти формування музичної культури студентів-вокалістів. Обґрунтовано актуальність використання компетентнісного підходу. Представлено змістовні характеристики основних компетенцій майбутнього фахівця в галузі музично-педагогічної вокальної освіти і відповідні їм види професійної музичної культури. Перераховано педагогічні підходи, специфічні і пріоритетні принципи вокального навчання та формування музичної культури студентів.

Ключові слова: музична культура майбутніх педагогів-вокалістів та її складові, професійні компетенції, підходи і принципи музичної та вокальної педагогіки

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аврамкова И. С. Музыкальнопедагогическое образование в контексте культуры XXI века [Текст] / И. С. Аврамкова // Методологические проблемы современного музыкального образования: материалы международной научно-практической конференции 11–13 апреля 2011 года. – СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2012. – С. 3–6.

2. Аврамкова И. С. Формирование этики ответственности в процессе профессиональной подготовки педагога-музыканта: автореф. дис. на соискание научн. степени докт. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (музыка, уровни общего и профессионального образования) / И.С. Аврамкова. – СПб. – 2013. – 54 с.

3. Жишкович М. Особливості формування педагогічних навичок у студента-вокаліста / М. Жишкович // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: зб. ст. / М-во України у справах сім'ї, молоді та спорту, М-во культури і туризму України. – Львів, 2008. – Вип. 74 : Естетика і практика мистецької освіти. – С. 152–161.

4. Овчаренко Н. А. Основи вокальної методики: [науково- методичний посібник] / Наталія Анатоліївна Овчаренко. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2006. – 116 с.

5. Олексюк О. М. Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера музичного
мистецтва : навч. посіб. / О. М. Олексюк, М. М. Ткач. – К. : Знання України, 2004. – 264 с.

6. Сидорова М. Б. Формирование профессиональной культуры вокалистов в вузе культуры и искусств: педагогические приоритеты современности / М. Б. Сидорова //Вокальное образование начала ХХІ века. – М., 2008. – С. 160– 163.