Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МУЗИЧНА МОВА ТВОРІВ МИХАЙЛА СТЕПАНЕНКА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ

БЄЛІКОВА Валентина Венедиктівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства,

інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

  Фортепіанні цикли, що створені українськими композиторами у другій половині ХХ століття наповнені пошуками нового музичного вислову. Мова йде про знахідки нових нетрадиційних музичних форм, нових акордових, звукових сполучень та ритмічних фігурацій, надзвичайної мелодичної лінії, яка б створювала загадковий музичний образ. Фортепіанна сюїта М. Степаненка утворена у 1969 році, має шість мініатюр, які відтворюють образи улюблених усіма тварин: бегемота, дельфіна, черепахи, білочки, лисиці, мавпочок. У пропонованій роботі автор дає інформацію про розвиток фортепіанної сюїти, її змістовне насичення, яке з роками поступово змінювалося. Сюїта «Про звірів» належить до фортепіанних циклів новітнього походження. Автор статті пропонує аналіз музичної мови фортепіанної сюїти М. Степаненка «Про звірів».

Ключові слова: фортепіанні цикли, мініатюри, музичний вислів, п’єса, розвиток.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бєлікова В. В. Музика для дітей та юнацтва у творчості українських композиторів: [Хрестоматія] / В. В. Бєлікова; МОНМС України. – Кривий Ріг: Видавець Роман Козлов, 2015. – 116 с.

2. Гаран К. Мініатюра в українській фортепіанній музиці (на прикладі аналізу циклу для дітей «Мініатюри» О. М. Яковчука) / К. Гаран // Культура і мистецтво у сучасному світі. Наукові записки КНУКіМ. – Київ: Видавничий центр КНУКіМ, 2013. – Вип. 15. – С. 138–146.

3. Степаненко М. Дитячий альбом для фортепіано / М. Степаненко. – Київ: Музична Україна, 1987. – 71 с.

4 Сучасна музика. – Вип. 1. – Київ: Музична Україна, 1973. – 335 с.

5. Юцевич Ю. Є. Музика. Словник-довідник / Ю. Є. Юцевич. – Тернопіль: Навчальна книгаБогдан, 2003. – 352 с.