Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ ЗРІЛОСТІ В ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ В УКРАЇНІ У КІНЦІ XX – НА ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ

КОШЛЯК Михайло Анатолійович –

здобувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail [email protected]

Анотація

    У статті розкрито педагогічні джерела сучасних українських науковців, в яких здійснено аналіз категорії «соціальна зрілість». Розкрито основні підходи до класифікації джерельної бази, подано результати власного пошуку автора. Зважаючи на велику кількість опрацьованих джерел, охарактеризовано одну з виділених груп, що включає наукові джерела, а саме: монографії, дисертації, наукові статті, присвячені досліджуваній темі. Виокремлені ключові аспекти вивчення представленої проблеми. Подальшого розвитку набули аналіз і систематизація досліджень з даної проблеми.

Ключові слова: соціальна зрілість, джерела дослідження, історіографія, педагогічні дослідження.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ваховський Л. Методологія дослідження історико-педагогічний процесу: постановка проблеми / Л. Ваховський // Шлях освіти. – 2005. – № 2. – С. 7–11.

2. Галета Я. В. Соціальна зрілість особистості в умовах оновлення інформаційної культури суспільства: монографія / Я. В. Галета. – Харків: Мачулін, 2018. – 392 с.

3. Ганжа О. В. Формування соціальнопрофесійної зрілості майбутнього вчителя історії у навчально-виховному середовищі: автореф. … дис. канд. пед. наук / О. В. Ганжа. – Кіровоград, 2011. – 21 с.

4. Гупан Н. Актуальні проблеми методології історико-педагогічних досліджень / Н. Гупан // Рідна шк.: щомісячн. наук.-пед. журн. – 2013. – № 4/5. – С. 53–56.

5. Комар Т. В. Соціальна зрілість особистості як чинник становлення професійної зрілості психолога / Т. В. Комар // Проблеми сучасної психології. – 2016. – Вип. 34. – С. 200–210.

6. Коптєва О. М. Формування соціальнопрофесійної зрілості учнів закладів професійнотехнічної освіти: дис.... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. М. Коптєва. – Кропивницький, 2018. – 230 с.

7. Методологічні засади педагогічного дослідження: [моногр.] / авт. кол.: Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило та ін.; за заг. ред. В. С. Курила, Є. М. Хрикова; Держ. закл. «Луган. Нац. ун-т імені Тараса Шевченка». – Луганськ: видво ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. – 248 с.

8. Михайлов О. В. Формування соціальної зрілості студентів економічного профілю: дис. … канд. пед. наук / О. В. Михайлов. – Кіровоград, 2000. – 190 с.

9. Поліщук С. П. Психологічні умови розвитку соціальної зрілості учнів вищого професійного училища: дис. … канд. психол. наук.: 19.00.07 / С. П. Поліщук. – Київ, 2007. – 201 с.

10. Радул В. В. Соціально-педагогічна зрілість: монографія / В. В. Радул. – Кіровоград: ПВЦ ТОВ «Імекс ЛТД», 2002. – 248 с.

11. Радул В. В. Становлення соціальної зрілості молодого вчителя (теорія і практика): автореф. … дис. д-ра пед. наук / В. В. Радул. – К., 1998. – 36 с.

12. Радул В. В. Соціальна зрілість особистості: монографія / В. В. Радул. – Харків: Мачулін, 2017. – 441 с.

13. Раскин Д. И. Класификация историкопедагогических источников / Д. И. Раскин // Историографические и методологические проблемы изучения истории отечественной школы и педагогики. – М., 1989. – С. 85–98.


14. Сухомлинська О. В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем / О. В. Сухомлинська. – К.: А.П.Н., 2003. – 68 с.

15. Хмуринська Т. О. Формування соціальнопрофесійної зрілості майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах: автор. дис. … канд. пед. наук / Т. О. Хмуринська. – Тернопіль. – 2014. – 23 с.

16. Яворська Г. Х. Соціально-професійна зрілість курсантів вищих закладів освіти МВС України: [монографія] / Г. Х. Яворська. – Одеса : ПЛАСКЕ ЗАТ, 2005. – 408 с.

17. Яворська Г. Х. Теоретичні та методичні засади формування соціально-професійної зрілості курсантів вищих навчальних закладів МВС України ): автореф. … дис. д-ра пед. наук / Г. Х. Яворська. – К., 2006. – 43 с.