Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ВИМОГИ ДО ПЕДАГОГІВ У ШКОЛІ НОВОГО ТИПУ К. М. ВЕНТЦЕЛЯ

ШАРОШКІНА Тетяна Анатоліївна –

кандидат педагогічних наук, викладач Кіровоградського медичного коледжу

ім. Є. Й. Мухіна

[email protected]

Анотація

    В статті виокремлено вимоги до педагогів у школі нового типу К. М. Вентцеля. Автором аналізуються новаторські ідеї педагога, які втілювались у практичну діяльність освітньо–виховного закладу нового ти «Будинку вільної дитини», аналізуються вимоги вченого до педагогів, які працювали у школі нового типу. Автор приходить до висновку, що педагог нової школи повинен володіти такими особливими якостями як: толерантність, інтуїція, стриманість, прагнення до самовдосконалення.

Ключові слова: вільне виховання, творча особистість, вільна особистість, школа нового типу «Будинок вільної дитини», педагог нового типу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Богуславский М. В. Долгая дорога к Вентцелю / М. В. Богуславский // Магистр. – 1991. – Ноябрь. – С. 49–55.

2. Вентцель К. Н. Деятельность учителя / К. Н. Вентцель // Свободное воспитание. – 1907– 1908. –№ 3. – С. 1–10.

3. Вентцель К. Н. Как создать свободную школу (Дом свободного ребенка) / К. Н. Вентцель. – М., 1908. – 62 с.

4. Вентцель К. Н. Отделение школы от государства и Декларация прав ребенка / К. Н. Вентцель. – М., 1918. – 15 с.

5. Вентцель К. Н. Провозглашение декларации прав ребенка / К. Н. Вентцель // Свободное воспитание и свободная трудовая школа. – 1918. – № 1–3. – С. 69–78.


6. Вентцель К. Н. Мораль жизни и свободного идеала / К. Н. Вентцель // Этика и педагогика творческой личности. – М.: Книгоиздательство К. И. Тихомирова. – 1911. – Т. 1. – С. 18–102.

7. Горбунов-Посадов И. И. Новое воспитание и образование / И. И. Горбунов-Посадов. – М., 1912. – 334 с.

8. Дебольский Н. Г. О высшем благе, или О верховной цели нравственной деятельности / Н. Г. Дебольский. – СПб., 1886. – 386 с.

9. Дружников Ю. Явная и тайная жизнь Константина Вентцеля / Ю. Дружников // Вопросы философии. М., – 1996. – № 4. – С. 106–126.

10. Кистяковская М. В. Первый опыт свободной трудовой школы. «Дом свободного ребенка» / М. В. Кистяковская, E. E. ГорбуноваПосадова. – М., 1923. – 89 с.

11. Михайлова М. В. «Дом свободного ребенка» / М. В. Михайлова // Советская педагогика. – 1983. – № 4. – С. 102–106.

12. Стеклов М. Е. К. Н. Вентцель о формировании ценностных ориентаций личности в детском возрасте / М. Е. Стеклов // Формирование ценностных ориентаций личности в теории и истории отечественной и зарубежной педагогики (конец ХХ – начало ХХІ вв.). – М.: ИТИП РАО, 2005. – С. 215–254.

13. Стеклов М. Е. Л. Н. Толстой и К.Н. Вентцель: два взгляда на свободное воспитание / М. Е. Стеклов // Педагогика. – 2003. – № 3. – С. 85–88.

14. Стеклов М. Е. Русские педагоги / М. Е. Стеклов. – М.: СКРИН, 1997. – 221 с.

15. Стеклов М. Е. Четыре портрета: С. А. Рачинский, В. П. Вахтеров, Х. Д. Алчевская, К. Н. Вентцель / М. Е. Стеклов. – Смоленск, 1995. – 160 с.

16. Стеклов М. Е. Эволюция педагогических взглядов К.Н. Вентцеля / М. Е. Стеклов. – Смоленск: Изд-во СГМУ, 1999. – 209 с.