Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ЗМАГАЛЬНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ

МОЙСЕЄНКО Раїса Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освіти,

Маріупольського державного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті проаналізовані наукові підходи щодо проблеми активізації пізнавальної діяльності. Визначена важливість розвитку активізації пізнавальної діяльності студентів, оскільки від цього буде залежати формування майбутнього фахівця як професіонала, і як особистості. Зосереджена увага на значущості та сутнісних характеристиках змагальних методів навчання. Змагальні методи дають можливість ефективно взаємодіяти в системі «викладач – студенти» («студенти – студенти»), застосовувати продуктивні форми спілкування з елементами змагання, невимушеності, справжньої зацікавленості. Учасники змагання орієнтуються в нових ситуаціях, розвивають свою фантазію, уяву, які так необхідні для формування творчої особистості майбутнього фахівця. Застосування змагальних методів навчання в навчальному процесі вищої школи сприяє формуванню у студентів позитивного ставлення до навчання; розвиває відповідальність за рішення, що приймаються.

Ключові слова: діяльність; пізнавальна активність; активізація пізнавальної діяльності студентів; змагальні методи навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Аристова Л. П. Активность учения школьников / Л. П. Аристова. – Москва: Педагогика, 1968. – 141 с.

2. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность: учебн. пособ. / А. Н. Леонтьев. – Москва: Смысл, Академия, 2005. – 352 с.

3. Максименко С. Д. Загальна психологія : навчальний посібник / С. Д. Максименко. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с.

4. Махмутов М. И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории / М. И. Махмутов. – Москва: Педагогика, 1975. – 368 с.

5. Павленко О. О. Активізація навчання в економічній освіті з дисципліни «Методика викладання економіки». Модуль 6 / укл. О. О. Павленко. – Кривий Ріг: КЕІ КНЕУ, 2003. – 53 с.

6. Павленко О. О. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Методика викладання економіки». «Застосування змагальних методів навчання при викладанні економічних
дисциплін» / О. О. Павленко. – Кривий Ріг: КЕІ КНЕУ, 2003. – 49 с.

7. Павленко О. О. Навчальна активність студентів як визначальний фактор формування творчої особистості / О. О. Павленко // Педагогика высшей и средней школы: сб. науч. работ / глав. ред. проф. В. К. Буряк. – Кривой Рог: КГПУ, 2007. – Вып. 17. – С. 274–284.

8. Павленко О. О. Формування методичної культури викладача економіки: теоретикометодологічний аспект: монографія / О. О. Павленко. – Кривий Ріг: Вид. Р. А. Козлов, 2016. – 472 с.

9. Петровский А. В. Личность. Деятельность. Коллектив / А. В. Петровский. – Москва: Политиздат, 1982. – 255 с.

10. Сластенин В. А. Педагогика: учебн. пособ. для студ. высш. пед. учебн. завед. / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина. – Москва: Академия, 2002. – 576 с.

11. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі / З. І. Слєпкань. – Київ: НПУ, 2000. – 210 с.

12. Тернавська Т. А. Педагогічні умови активізації пізнавальної діяльності студентів ВНЗ у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін / Т. А. Тернавська // Психологопедагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. праць / Уманський держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. – Умань: Софія, 2008. – С. 96–102.

13. Шамова Т. И. Активизация учения школьников / Т. И. Шамова. – Москва: Педагогика, 1982. – 209 с.

14. Щукина Г. И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе / Г. И. Щукина. – Москва: Просвещение, 1979. – 160 с.