Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КОЛЕКТИВНЕ МУЗИКУВАННЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

КУРКІНА Сніжана Віталіївна –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті зроблено спробу дослідити психологічні особливості творчого розвитку дітей молодшого шкільного віку в процесі колективного музикування на уроках музичного мистецтва в загальноосвітній школі. Проаналізовані дослідницькі праці учених й досвід педагогів-музикантів щодо процесу розвитку музичних здібностей, уявлень, умінь та навичок. Вивчено шляхи формування в учнів молодшого шкільного віку інтересу до музикування, виконавської діяльності, підготовки дітей до сприймання інструментальної музики, оцінювання та інтерпретації музичних творів, методики навчання грі на різних інструментах, розвитку творчої активності дітей й організації колективної інструментальної творчості. Доведено, що найбільш прийнятною і доступною для дітей без спеціальної музичної освіти є гра на примітивних духових інструментах, зокрема на сопілці. Музикування на інструментах такого типу – це в першу чергу активна дихальна гімнастика, яка сприяє загальному оздоровленню дитячого організму, розвиток дрібної моторики і координації рухів пальців, масаж їхніх кінчиків, робота м’язів губ і ротоглотки, що сприяє покращенню мовлення, більш швидкому навчанню читанню, письму й прискоренню інтелектуального розвитку.

Ключові слова музика, колективне музикування, творчість, розвиток, музичні здібності, урок музичного мистецтва, учні молодших класів, духові музичні інструменти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Баренбойм Л. Музыкальная педагогика и исполнительство / Л. Баренбойм. – Л.: Музыка, 1984. – 136 с.

2. Бойко А. Оновлена парадигма виховання: шляхи реалізації [підготовка вчителя до формування виховуючих відносин з учнями] / А. Бойко. – К.: ІЗМИ, 1996. – 232 с.

3. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский. – СПб: Азбука, 2016. – 448 с.

4. Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К., 1997. – 376 с.

5. Лебедєв В. К. Використання народних музичних інструментів у загальноосвітній школі: навч.–метод. посібник зі спеціальності «Музична педагогіка та виховання» [для студентів муз.– пед. факультетів та вчителів музики] / В. К. Лебедєв. – Вінниця: Навч.книга, 2004. – 112 с.

6. Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание / С. Л. Рубинштейн. – М.: Изд – во АН СССР, 1957. – 330 с.

7. Теплов Б. М. Психология и психофизиология индивидуальных различий / Б. М. Теплов. – М.:МОДЭК, 2009. – 640 с.

8. Цыпин Г. М. Психология музыкальной деятельности: проблемы, суждения, мнения (пособие для учащихся муз. отделений педвузов и консерваторий) / Г. М. Цыпин. – М.: Интерпракс, 1994. – 384 с.