Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗДОБУТКІВ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

КІНДЕЙ Леся Григорівна –

кандидат філологічних наук, доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У пропонованому дослідженні віддзеркалено положення про те, що в умовах реформування національної системи освіти, реалізації новітніх засад Концепції Нової української школи важливо вивчати й упроваджувати в начально-виховний процес початкової школи найкращі здобутки видатних українських педагогів та методистів, зокрема творчу спадщину В. Сухомлинського. Зазначено, що педагог зробив вагомий внесок у становлення методики навчання української мови; викладено основні науково-методичні погляди вченого на шляхи підвищення ефективності уроків рідної (української) мови, на вимоги до рівня володіння словом учнів і вчителів; проаналізовано рекомендації педагога щодо формування творчого мислення й зв’язного мовлення, організації літературно-художньої діяльності учнів.

Ключові слова: культура мовлення, мовленнєвий розвиток учнів, зв’язне мовлення, уроки мислення, формування особистості, літературно-творча діяльність, творча уява.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Богуш А. М. Витоки виховання мовної особистості вчителя у спадщині В. О. Сухомлинського / А. М. Богуш // Початкова школа. – 2003. – № 9. – С. 12–14.

2. Вашуленко М. Літературна творчість В. О. Сухомлинського в нових підручниках для початкової школи / М. Вашуленко // Початкова школа. – 2003. – № 9. – С. 4–6.

3. Державний стандарт початкової освіти [Електронний ресурс] / Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018. № 87. – Режим доступу: https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http:// nus.org.ua/wpcontent/uploads/2018/03/5a8de25e1504c877583228. doc

4. Жарко К. З власного досвіду вихователя / К. Жарко // Розкажіть онуку. – 1998. – № 22. – С. 10–12.

5. Лопушинський І. П. Рідна мова в українській школі: роздуми Василя Сухомлинського і реальність [Електронний ресурс] / І. П. Лопушинський, О. В. Ковнір // Педагогічні науки : зб. наук. пр. / Херсон. держ. ун-т. – Херсон : [б. в.], 2009. – Вип. 53. – С. 102–106. – Режим доступу: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_53/22.pdf

6. Мамчур Л. І. Внесок В. О. Сухомлинського в теорію і практику навчання рідної мови / Л. І. Мамчур // Дивослово. – 1991. – № 9. – С. 34–35.

7. Методика розвитку зв’язного мовлення молодших школярів: Методичні рекомендації для
студентів педінститутів та учнів педучилищ. – В 2-х ч. / Укл. Л. О. Варзацька, Л. М. Шевченко. – К. : PHMK, 1992.

8. Нова українська школа: порадник для вчителя [Електронний ресурс] / Під заг. ред. Бібік Н. М. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. – 206 с. – Режим доступу: http://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlyavchytelya.pdf

9. Осадченко І. І. Методика роботи над складанням казок / І. І. Осадченко // Обдарована дитина. – 2004. – № 4. – С. 39–48.

10. Палуза В. Чарівний світ українського слова на кожному уроці / В. Палуза // Початкова школа. – 2002. – № 1. – С. 16–18.

11. Савченко О. Я. Розвиток Сухомлиністики за десять років / О. Я. Савченко // Наукові записки. – Вип. 52. – Ч. І. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград, РВЦ КДПУ, 2003. – С. 8–10.

12. Сухомлинська О. В. Біографія В. О. Сухомлинського у світлі наукового аналізу / О. В. Сухомлинська // Рідна школа. – 1993. – № 8. – С. 32–34.

13. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5ти т. [Текст] / Василь Олександрович Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1977. – Т. 2. – 668 с.

14. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5ти т. [Текст] / Василь Олександрович Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1977. – Т. 3. – 670 с.

15. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5ти т. [Текст] / Василь Олександрович Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1977. – Т. 5. – 638 с.