Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА ЯКІСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

НІКІТІНА Олена Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри методик дошкільної та початкової освіти

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

е-mail:[email protected]

Анотація

  В статті розглянуто проблему розвитку критичного мислення молодших школярів в умовах реформування початкової освіти в Україні. Акцент зроблено на необхідності впровадження технології критичного мислення в практику роботи початкової школи для забезпечення реалізації основних завдань Концепції Нової української школи. Проаналізовано праці видатного педагога В. О. Сухомлинського на предмет розумового виховання та обґрунтовано практичне значення його ідей для впровадження форм і методів розвитку критичного мислення особистості в процесі навчання. Вивчено та узагальнено розуміння поняття «критичне мислення» в наукових працях вітчизняних та зарубіжних дослідників.

Ключові слова: творче мислення, критичне мислення, початкова школа, Нова українська школа, технологія критичного мислення, молодший школяр.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Environmental education in the school by Judy A. Braus, David Wood / Creating aProgram that Works!. – Peace CorpsInformation Collection and Exchange August 1993 M0044. – 514 p.

2. Lipman M. The reflective model of educational practice / M. Lipman // Thinking in Education. Cambridge, 1991. P. 7-25.

3. Драйден Г., Вое Дж. Революция в обучении. Научить мир учиться по-новому / Г. Драйден, Дж. Вое. – М.: ПАРВИНЭ, 2003. – 368 c.

4. Критичне мислення : навчальний посібник / О. В. Тягло. – Харків : Видавнича група «Основа»: «Триада +», 2008 . – 192с.

5. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. – К.: ТОВ
«Видавничий дім «Плеяди», 2017. – 206 с.

6. Пауль Р. У. Критическое мышление: Что необходимо каждому для выживания в быстро меняющемся мире / R. Paul – [edited by A. J. F. Binker]. – Center for Critical Thinking and Moral Critique Sonoma State University, 1990. – 575 p.

7. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості вчителя / С. О. Сисоєва: Навч. посіб. – К.: ІСДОУ, 1994. – 112 с.

8. Сухомлинский В. А. Интерес к учению – важный стимул учебной деятельности учащихся // Советская педагогика. – 1952. – С. 34-40.

9. Сухомлинский В. А. Учить учиться // Изб. произв. В 5 т. – Т. 5. – К. : Радянська школа, 1980. – С. 450-460.

10. Сухомлинський В. О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Вибр. тв. в 5-ти томах. Т. 1. – К. : «Рад. школа», 1976. – С. 55-206.

11. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський. – К. : Рад. школа, 1988. – 220 с.

12. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. Школа радості / Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5 т. – Т. 3. – С. 9-278.

13. Терно С. О. Світ критичного мислення: образ та мімікрія / С. О. Терно // Історія в сучасній школі. – 2012. – № 7–8. – С. 27-39.

14. Хрестоматія з української класичної педагогіки: К. Ушинський, С. Русова, А. Макаренко, Г. Ващенко, В. Сухомлинський: Навч. посіб. для студ. вищ.навч.закл. / Укл. В. П. Кравець, О. І. Мешко. – К. : Грамота, 2008. – 768 с.

15. Шамова Т. И. Управление образовательным процессом в адаптивной школе / Т. И. Шамова, Т. М. Давыденко. – М.: Центр «Педагогический поиск», 2001. – 384 c.