ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНІ ФОРМИ І МЕТОДИ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ-МУЗИКАНТІВ ДО РОБОТИ НАД ТВОРАМИ ДУХОВНОЇ МУЗИКИ
РАДЮШІНА Світлана Олександрівна –
cтарший викладач кафедри диригентсько-хорової підготовки
Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
ЛЄСНІК Олена Степанівна –
старший викладач кафедри диригентсько-хорової підготовки
Південноукраїнського національного педагогічного університету імені. К. Д. Ушинського
e-mail: [email protected]
Анотація
В статті актуалізується проблема духовного розвитку школярів та молоді. Як найбільш доступна і корисна форма навчання і виховання духовної особистості у шкільній музичній освіті розглядається вокальнохорове мистецтво, привертається увага до можливості використання православної духовної музики у навчальному процесі. Розглянуто особливості виконання духовної музики та представлені практико-орієнтовані форми й методи підготовки педагогів-музикантів до роботи над творами духовної музики.
Ключові слова: духовність, духовна культура, духовна музика, особливості виконання духовної музики, компетентність педагогів-музикантів, практико-орієнтовані форми й методи навчання.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Балыбердина И. История становления и развития духовной музыки [Электронный ресурс]. – Режим доступа:// www.itn.ru/attachment/aspx?id=60990
2. Кондратюк Л. Українська духовна музична культура в історико-культорогічному вимірі / Лариса Кондратюк автореф. дис…канд. філософських наук: 09.00.12 . – К., 2011. – 19 с.
3. Кошмина И. Русская духовная музыка: Учебное пособие для вузов: В 2 кн./ Ирина Кошмина – М., Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001. – 123 с.
4. Кифенко А. Духовна хорова музика в репертуарі студентського хорового колективу // Анна Кифенко // Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку: Зб. наукових праць, – Матеріали ХVІІ Всеукраїнської науковопрактичної інтернет-конференції, 17–18 жовтня 2015 р. – С. 56–64.
5. Майба Л. Методика формування духовних цінностей молодших школярів у процесі вокальнохорового навчання / Любов Майба / Дис…канд. пед. наук: 13.00.02 теорія та методика музичного навчання. – К., 2017. – 231 с.
6. Маріо М. Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ – початок ХХ століття): автореф. дис…канд. пед. наук: 13.00.01 / Маргарита Маріо. – Х., 2000. – 19 с.
7. Пальшкова І. Практико-орієнтований підхід у професійному навчанні майбутніх педагогів початкової ланки, Ірина Пальшкова // Психологопедагогічні проблеми сільської школи. – №33, – 2010. – С. 67–78.
8. Просалова В. Концепция внедрения практико-ориентированного подхода [Электронный ресурс] / Вероника Просалова // Интернет журнал «Науковедение». – №3. – 2013. – Режим доступа: http: // naukovedenie.ru