Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ТЕМБРОВОГО СЛУХУ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО МУЗИКУВАННЯ

ЛЕВИЦЬКА Ірина Миколаївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музично-інструментальної підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті міститься теоретичний аналіз наукової літератури з поставленої проблеми, подається визначення головних понять дослідження, з’ясовуються вихідні положення щодо процесу розвитку тембрового слуху у дітей молодшого шкільного віку, встановлюються методи педагогічного впливу на даний процес музичного онтогенезу. Розглянуто феномен тембру з різних наукових позицій, а саме: фізики (акустики), музичної психології та теоретичного музикознавства. Поняття «тембровий слух» визначено в контексті інших властивостей музичної свідомості, виявлено внутрішні механізми досліджуваної категорії, а також шляхи розвитку означеного явища у дітей молодшого шкільного віку. Автором викладаються розроблені форми і методи практичної роботи з дітьми даної вікової категорії на уроках музичного мистецтва, що спрямовані на розвиток тембрового слуху в процесі інструментального музикування.

Ключові слова: тембр, слух, тембровий слух, школярі, музичні інструменти, інструментальне музикування, музичне мистецтво.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Белобородова В. К. Музыкальное восприятие школьников / В. К. Белобородова, Г. С. Ригина, Ю. Б. Алиев. – М.: Педагогика, 1975. – 159 с.

2. Ветлугина Н. А. Детский оркестр / Н. А. Ветлугина. – М.: Просвещение, 1976. – 170 с.

3. Мазель Л. А. Анализ музыкальных произведений / Л. А. Мазель, В. А. Цуккерман. – М.: Музыка, 1967. – 328 с.

4. Майкапар С. М. Музыкальный слух, его значение, природа и особенности и метод правильного развития / Самуил Моисеевич Майкапар. – Изд. 3-е. – Москва, 2013. – 247 с.

5. Назайкинский Е. В. Звуковой мир музыки / Е. В. Назайкинский. – М.: Музыка, 1988. – 254 с.

6. Орф К. Система детского музыкального воспитания Карла Орфа / К. Орф. – Л.: Музыка, 1970. – 160 с.

7. Осенева М. С. Методика воспитания младших школьников / М. С. Осенева, Л. А. Безбородова. – М.: Академия, 2001. – 367 с.

8. Соколов А. Громкостная динамика как предмет анализа / А. Соколов // Проблемы музыкальной науки. – М.: Советский композитор, 1985. – Вып. 5. – С. 107–137.

9. Сохор А. Музыка как вид искусства / А. Сохор // Вопросы социологии и эстетики музыки. – Л.: Советский композитор, 1981. – Т. 2. – 295 с.