Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ІНТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКОГО ЦИКЛУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

ВЛАСЕНКО Ірина Миколаївна –

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

МОГІЛЕЙ Ірина Владиславівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Статтю присвячено виявленню сучасних підходів до інтерпретаційної діяльності. Мета статті – синтезувати мистецтвознавчі та педагогічні позиції щодо аналізу-інтерпретації художніх творів, алгоритмізувати процес аналізу-інтерпретації творів мистецтва стосовно вимог сучасної шкільної педагогіки. Наголошується, що в педагогічній роботі вчителя важливе відводиться художній інтерпретації творів мистецтва під час їхньої презентації, виконання, організації діалогу зі сприймаючою аудиторією. Провідним методом визначається метод аналізу-інтерпретації.

Ключові слова: інтерпретаційна діяльність, аналіз-інтерпретація, художній твір, професійна підготовка, урок художньо-естетичного циклу, вчитель мистецьких дисциплін, сприймання, реципієнт.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / Михаил Михайлович Бахтин. – Москва: Искусство,1979. – 424 с.

2. Борев Ю. Б. Искусство интерпретации и оценки. Опыт прочтения «Медного всадника» / Юрий Борисович Борев. – Москва: Советский писатель, 1981. – 398 с.

3. Волкович Н. А. Методика преподавания мировой и отечественной художественной культуры: / Н. А. Волкович, Н. Н. Беспамятных, Н. Б. Журавлева; под общ. ред. У. Д. Розенфельда. – Гродно: ГрГУ, 2002. – 102 с.

4. Габбасова С. Х. Интерпретация и анализ – разграничение подходов / С. Х. Габбасова: [Электронный ресурс]. Режим доступа: //http://www.rusnauka.com/14_NPRT_2010/Philosophi a/67033.doc.htm

5. Есин А. Б. Принципы и приемы анализа литературного произведения / Андрей Борисович Есин. – Москва: Флинта, Наука, 2005. – 248 с.

6. Лукина Е. Имитация – интерпретация – импровизация / Е. Лукина // Искусство в школе. – 2007. – № 2. – С. 17–19.

7. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика / Людмила Михайлівна Масол. – Київ: Промінь, 2006. – 432 с.

8. Мінасян Н. Г. Художня культура: творчі завдання, тести, кросворди / Наталія Мінасян. – Київ: Шкільний світ, 2011. – 120 с.

9. Поляков М. Я. Вопросы поэтики и художественной семантики / Марк Яковлевич Поляков. – Москва: Советский писатель, 1986. – 480 с.

10. Щолокова О. П. Методика викладання світової художньої культури / Ольга Пилипівна Щолокова. – Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2007. – 194 с.