КОНЦЕПЦИЯ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБЛИКА УЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ НАСЛЕДИИ В. А. СУХОМЛИНСКОГО
КОНДРАШОВА Лидия Валентиновна –
доктор педагогических наук, профессор, профессор кафедры педагогики высшей школы и образовательного менеджмента
Черкасского национального университета имени Богдана Хмельницкого
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається проблема нової філософії особистості педагога як фактора морального світогляду і рушійної сили становлення духовності підростаючого покоління. Аналізуються ідеї В. Сухомлинського з проблем формування духовно-моральної і професійної культури педагога, шляхи вдосконалення професійної підготовки в системі університетської освіти на основі принципу рольової перспективи, за допомогою різних індивідуальних і колективних форм, способів і прийомів навчання.
Ключові слова: концепція формування морально-професійного образу педагога, двохаспектність ціле покладання підготовки, принцип рольової перспективи, рольова ситуація.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Сухомлинский В. А. Этюды о коммунистическом воспитании // В. Сухомлинский // Народное образование. – № 2. – 1967. – С. 89–120.
2. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5 т. / ред. кол.: О. Г. Дзеверін (голова) та ін.. –Т.2. – К.: Рад. шк. – 213 с.
3. Шелер М. Формы знания и образование / М. Шелер // Избранные произведения. – М., 1994. – 432 с.
4. Этюды о В. А. Сухомлинском. Педагогические апокрифы / Составление, предисловие, послесловие, комментарии, вступления к частям книги О. В. Сухомлинской. – Акта-издание, 2008.– 430 с.
5. Bubluk M. Koncepcja pedagogiczna I system wychowawczy Wasyla Suckohomlinskiego / Marian Bubluk. – Torun, 1982. – 230 p.
6. Cockerill A. Each One Must Shine. The Efucational Legacy of V.A. Suckohomlinsky. – New York, 1999. – 230 p.
7. Marshall A. Principles of economics. – L., 1983. – 246 р.
8. Gartmann E. Pafagogiczwischen Menschen – und Guterpoduction. ZurSitflikeifserziehung V. A. Suchohomlinskys. – Munchen, 1984. – 201 s.