Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ГУМАНІСТИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

КАЛІНІЧЕНКО Надія Андріївна –

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри біології та методики її викладання

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка,

ORCID iD: 0000−0002−6444−3316

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена проблемам гуманістичної спрямованості підготовки майбутніх учителів природничих наук, які реалізуються через опанування майбутнім фахівцем освітніми технологіями та методиками формування ключових і предметних компетентностей учнів старшої загальноосвітньої школи; формування здатності до здійснення моніторингу професійної педагогічної діяльності та аналізу педагогічного досвіду; здатності до самоорганізації власної професійної педагогічної діяльності, рефлексії; готовності до інновацій в професійній педагогічній діяльності. Сприйняття і утвердження гуманістичного мислення базується на розумінні педагогом суспільно-економічних і політичних трансформацій, що відбуваються у соціумі, розумінні і сприйнятті тих змін, які відбуваються в особистостях вихованців, їх цінностей, потреб, мотивів, що спонукає до переосмислення своїх дій і проявляється у діалозі, співпраці, партнерстві, повазі до учня, забезпечує удосконалення педагогічного процесу.

Ключові слова: професійна кваліфікація, природничі науки, гуманістичне мислення, практико-орієнтовані заняття, майбутній учитель природничих наук.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Александрова О. Ф. Модель формування гуманістичних цінностей у фаховій підготовці майбутнього вчителя / О. Ф Александрова // Вісник Запорізького національного університету № 2 (13), 2010. – С. 139–144.

2. Бех І. Д. Виховання особистості: в 3 кн. / І. Д. Бех. – К.: Либідь, 2003. – Кн. 1: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади. – 277 с.

3. Грицай Н. Б. Методика позакласної роботи з біології / Н. Б. Грицай. Дистанційний посіб. – Рівне: Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука, 2010. – 164 с.

4. Загальна методика навчання біології: навч. посібник для студ. вузів / І. В. Мороз, А. В. Степанюк, О. Д. Гончар; [та ін.]; за заг. ред.: І. В. Мороз. – Київ: Либідь, 2006 . – 590 с.

5. Освітньо-професійна програма. Середня освіта (Природничі науки). Міністерство освіти і науки України. Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2018 р. – 21 с.

6. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський // Вибр. тв.: у 5 т. – К.: Рад. школа, 1976. – Т. 3. – С. 7–279.

7. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1988. – 310 с.

8. Калініченко Н. А. Світлий геній Павлиша. Видання третє, доповнене / Н. А. Калініченко. – Кропивницький: ТОВ «Імекс–ЛТД», 2018. – 268 с.

9. Калініченко Н. А., Перебийніс Г. М. Сучасники В. О. Сухомлинського / Н. А. Калініченко, Г. М. Перебийніс. – Кіровоград, ПП «Поліграф-Терція», 1998. – 260 с.

10. Фесенко О. С. Формування методичної компетентності майбутнього вчителя початкової школи у процесі вивчення природничих дисциплін у педагогічному коледжі: дис…. кандидата пед. наук: 13.00.04 / Оксана Сергіївна Фесенко. – Кропивницький, 2018. – 249 с.

11. Кочурська І. В. Педагогічні умови гуманізації професійної підготовки майбутніх педагогів-музикантів у мистецьких навчальних закладах: автореф. дис…. кандидата пед. наук: 13.00.04 / Інна Вікторівна Кочурська. НАПН  України. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – Київ, 2018. – 19 с.