Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПЕДАГОГІЧНИЙ НАРАТИВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

ОЛЕКСЮК Ольга Миколаївна

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва

Інституту мистецтв Київського університету

імені Бориса Грінченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Сучасна мистецька освіти розглядається у контексті розвитку духовного потенціалу особистості на основі побудови педагогічного процесу в руслі гуманітарної практики. Ця практика передбачає спільні дії «викладач-студент» в герменевтичному колі від життєвого досвіду – до теоретичного знання, рефлексії практичної діяльності – через виявлення, постановку та вирішення завдань професійного розвитку. У звʼязку з цим, у педагогічному співтоваристві активно обговорюється необхідність розробки перспективних технологій, здатних забезпечити «прорив» у розвитку освіти. Нові технології мають на меті розвʼязати низку проблем, що постають перед сучасною вищою школою. Відповідно до цього процес навчання у вищих мистецьких навчальних закладах має бути переорієнтований із засвоєння знань та вмінь на формування здатностей ці знання та вміння самостійно здобувати. Відтак закономірним є звернення до наративного способу пізнання, що забезпечується не логікою, а уявою, тому, що в ньому мають місце вільні образи та фантазія.

    Ключові слова: педагогічний наратив; герменевтика; інтерпретація; професійна підготовка, майбутній вчитель музичного мистецтва.

    Повний текст:

                      Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – 4-е изд. – М: Сов. Россия, 1979. – 318 с.

2. Закирова А. Ф. Основы педагогической герменевтики: авторский курс лекций: учебное пособие / А. Ф. Заирова. –Тюмень: Издательство Тюменского государственного университета, 2011. – 324 с.

3. Закирова А. Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики: Монография / А. Ф. Заирова. – Тюмень: Издательство Тюменского государственного университета, 2001. – 152 с.

4. История зарубежной психологии / Под ред. П. Я. Гальперина. – М., 1986. – 564 с.

5. Олексюк О. М., Ткач М. М., Лісун Д. В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монограф. / О. М. Олексюк, М. М. Ткач, Д. В. Лісун. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 164 с.

6. Реброва О. Є. Методи стимулювання художньо-ментальних процесів у виконавській діяльності майбутніх учителів музики та хореографії / О.Є. Реброва // Science and Education. Academic Journal of Ushynsky University. № 4 / СLVІІ, 2017. Education. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського. – С. 39–45.

7.Сенько Ю. В., Шкунов В. Г. Герменевтика педагогического опыта // Педагогика. – 2012. – №2. – С. 21–29.

8.Сухомлинский В. А. Избранные сочинения: В 3-х т. / В. А. Сухомлинский. – М: Педагогика, 1979. – Т.1. – С. 279–292.

9.Франкл В. Человек в поисках смысла: Сборник: Пер. с англ. и нем. / Общ. ред. Л. Я. Гозмана и Д. А. Леонтьева; вст. ст. Д. А. Леонтьева. – М.: Прогресс, 1990. – 368 с.