Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

КОРЕКЦІЙНО-КОМПЕНСАТОРНИЙ ВПЛИВ ЗАСОБІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПРОЦЕСІ РЕАБІЛІТАЦІЇ ШКОЛЯРІВ З РОЗЛАДОМ МОВЛЕННЯ

ОЛІЙНИК Олег Миколайович

завідуючий кафедрою фізичного виховання і спорту
Донбаської державної машинобудівної академії
e-mail: [email protected]

МАЛАХОВА Жанна Володимирівна

кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
доцент кафедри медичної реабілітації
Донецького національного медичного університету
e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті розкрито вітчизняні та іноземні літературні джерела у напрямку корекційно - компенсаторного впливу засобів фізичної культури в процесі реабілітації школярів з розладами мовлення. Розглянуті наукові питання розвитку методів корекції і компенсації рухової сфери, лікувальної фізичної культури, фізичної і соціальної реабілітації дітей та дорослих із складними сенсорними порушеннями, в тому числі із порушеннями мовленнєвого апарата

Ключові слова: корекція, діти, розлад мовлення, компенсаторний вплив, фізична культура, реабілітація.

Повний текст:

     Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Выготский Л. С. Основы дефектологии / Л. С. Выготский // Собр. соч.: в 6 т. – М.: Педагогика, 1982. – Т. 5 – 368 с.
2. Григоренко В. Г. Науково-практичні основи розвитку рухових здібностей людини / В. Г. Григоренко. – Одеса: ГПУ ім. К. Д. Ушинського, 2001. – 102 с.
3. Зыкова Т. С. Развитие речи: 1-й клас: учебник (I вид) / Т. С. Зыкова. – М.: Просвещение, 2006. – 240 с. – (Коррекционная педагогика).
4. Маллер А. Р. Ребенок с ограниченными возможностями: книга для родителей / А. Р. Маллер. – М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 80 с.
5. Мастюкова Е. М. Клиническая диагностика в комплексной оценке психомоторного развития и прогноза детей с отклонениями в развитии / Е. М. Мастюкова // Дефектология. – М., 1996. – № 5. – С. 3–10.
6. Монтессорі-терапія в комплексі заходів ранньої медико-соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями здоров’я / В. І. Пасічник, Л. І. Саєнко, Н. Л. Зенченко, Л. Г. Барканова // Соціальна педіатрія: зб. наук. праць. – К.: Інтремед, 2003. – № 2. – С. 251–252.
7. Мудрик А. В. Социальная педагогика: учеб. для студ. пед. вузов / А. В. Мудрик ; под ред. В. А. Сластенина. – 2-е изд., испр. и доп. – М. : Академия, 2000. – 192 с.
8. Синьов В. М. Основи дефектології: навч. посібник / В. М. Синьов, Г. М. Коберник. – К.: Вища шк., 1994. – 144 с.
9. Специальная педагогика: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / под ред. Н. М. Назаревой. – 2-е изд., стер. – М.: Академия, 2002. – 400 с.
10. Стребелева Е. А. Современный подход к дошкольному воспитанию детей с отклонениями в развитии / Е. А. Стребелева // Дефектология. – 1997. – № 2. – С. 50–53.
11. Шеремет М. К. Сучасні комп’ютерні технології в логопедичній роботі / М. К. Шеремет, Г. П. Загурська // Дидактичні та соціальнопсихологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі. Сучасні технічні реабілітації й навчання дітей з вадами слуху та мовлення: наук.метод. зб.; за ред.. Б. С. Мороза, К. В. Луцько. – К.: А&Р, 2002. – Вип. 3. – С. 123–134.