Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ЕТНІЧНОЇ САМОСВІДОМОСТІ

КИРИЧЕНКО Олена Іванівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент

кафедри образотворчого мистецтва і дизайну

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

САЛЕНКО Олег Олександрович –

викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail [email protected]

Анотація

    У статті розглядаються особливості розвитку творчої активності студентів за допомогою формування етнічної самосвідомості в процесі занять мистецькими дисциплінами. Автори виявляють специфіку підготовки фахівців у галузі мистецтва, аналізують етапи творчого зростання, підкреслюють значення мотивації у формуванні «хореографічного мислення» і «художнього мислення». Міждисциплінарні зв’язки припускають залучення до сумісної творчої діяльності студентів дизайнерського напряму. Завдяки зростанню творчої та пізнавальної активності студентство має можливість розширення світогляду, певних знань і комунікативних зв’язків.

Ключові слова: творча активність, хореографія, етнічна самосвідомість, етнічна ідентичність, педагогічні умови, мотивація, етнодизайн, народний костюм.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Азарова Л. Н. Как развивать творческую индивидуальность младших школьников / Л. Н. Азарова // Журнал практического психолога. – 1998. – №4. – С. 80–83.

2. Баронин А. С. Этническая психология / А. С. Баронин. – К.: Тандем, 2000. – 264 с.

3. Бурцева Г. В. Управление развитием творческого мышления студентов-хореографов в процессе вузовской подготовки. – Автореф. дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / Г. В. Бурцева. – Барнаул, 2000. – 21 с.

4. Гафт А. М. Реализация системы профессионального обучения хореографии как средства формирования этнического самосознания студентов / А. М. Гафт // Человек и образование: Академический вестник Института образований взрослых Российской академии образования. – 2011. – № 1 (26). – С. 85–89.

5. Королёв В. В. Формирование творческой активности студентов-хореографов в процессе вузовской подготовки. – Автореф. дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / В. В. Королёв. – М., 2003. – 25 c.

6. Льовочкіна А. М. Етнопсихологія: Навч. пос. / А. М. Льовочкіна. – К.: МАУП, 2002. – 144 с.

7. Мессерер A. M. Танец. Мысль. Время / Предисл. Б. Ахмадулиной / А. М. Мессерер. – М.: Искусство, 1979. – 175 с.

8. Полихова М. П. Символика костюма в контексте культуры. – Автореф. дисс. ... канд. философских наук: 24.00.01 – теория и история культуры / М. П. Полихова. – Ростов-на-Дону, 2003. – 25 с.

9. Полонский В. В. Методика работы с хореографическим коллективом. Учеб. пос. для средних специальных и высших учебн. заведений / В. В. Полонский. – Смоленск, 2002. – 78 с.

10. Проскурова С. В. Проблеми формування національної ідентичності у вищій школі // Наукові записки. – Випуск 100. – Серія: Історичні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2007. – С. 220–225.