Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ІНТЕГРАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВУ

СТРІХАР Оксана Іванівна –

доктор педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедрою музичного мистецтва

Миколаївського національного університету

імені В. О. Сухомлинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті досліджені принципи інтеграції в освітньому процесі навчання музичному мистецтву. Визначені наступні тенденції, характерні для інтегрованих програм з музики. Виявлено, що аналіз принципів загальної й часткової дидактики так само як і сучасної ситуації в педагогіці дозволяє говорити про необхідність уведення нового принципу – принципу інтеграції, де сутність принципу інтеграції полягає в науково обґрунтованому, органічному взаємопроникненні різних областей знання у вигляді: окремих (точкова інтеграція); декількох (блокова інтеграція) та багатьох у сукупності асоціацій, символів, категорій з урахуванням вікових і психолого-педагогічних особливостей особистості учнів з метою оптимізації й підвищення ефективності формування цілісної картини світу і явищ життя в рамках одного предмету.

Ключові слова: урок музичного мистецтва, принципи інтеграції, учень, учитель, педагогіка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании / Б. В. Асафьев. – Ленинград. – 1973. – 235 с. 2. Бабанский Ю. К. Педагогика / Ю. К. Бабанский. – Москва. – 1983. – 308 с.

3. Данилюк А. Я. Теория интеграции образования / А. Я. Данилюк. – Ростов-н-Д: Издво Рост. Пед. ун-т. – 2000. – 400 с.

4. Дистервег Ф. А. Избранные педагогические сочинения / Сост. В. А. Ротенберг, предисл. Е. Н. Медынского. – М., 1956. – 214 с.

5. Каптерев П. Ф. О саморазвитии и самовоспитании // Педагогика. – 1999. – №7. – С.73–84.

6. Монтессори-материал. Часть 1. Школа для малышей / Пер. с нем. М. Бутуриной. Ред. Е. Хилтунен. – М., 1998. – 80 с.

7. Песталоцци И. Г. «Лингард и Гертруда» / И. Г. Песталоцци: Избранные сочинения. – Т.1. – М. – 1936. – С. 137–143.

8. Розанов В. В. Сумерки просвещения / В. В. Розанов. – Москва. – 1990. – С. 93–103.

9. Юсов Б. П. Современная концепция образовательной области «Искусство» / Виды искусства и их взаимоде