Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING IN THE DEVELOPMENT OF COMMUNICATIVE COMPETENCE

SHCHERBYNA Svitlana Volodymyrivna –

Candidate of Pedagogical Sciences, Docent,

Docent of Foreign Languages Department,

Central Ukrainian National Technical University

e-mail [email protected]

Анотація

    Сучасні події в контексті вивчення іноземної мови свідчать про тенденцію до розвитку комунікативної компетенції у студентів. Дана робота представляє огляд літератури, пов’язаної із застосуванням комп’ютерів у вивченні іноземної мови з метою розвитку навичок комунікативної компетенції.

Ключові слова: комунікативна компетенція, вивчення іноземної мови, інтегративний підхід, навчальне середовище, зворотний зв'язок.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Bartino B. The effect of three feedback forms on learning through a computer-based tutorial. Calico Journal, 10(1), 1992. – P. 45–52.

2. Hymes D. On communicative competence. In J. B. Pride and J. Holmes (Eds.), Sociolinguistics, Harmondsworth: Penguin Books, 1972. – P. 5–26.

3. Liu M. and Reed W. The effect of Hypermedia-assisted instruction on second language learning. Journal of Educational Computing Research, 12(2), 1995 – P. 159–175.

4. Murray J. Restructuring space, time, story and text in advanced multimedia learning environments. Cambridge: MIT Press, 1992. – P. 319–345.

5. Patrikis P. Foreign language instruction and the computer. 1990. – P. 17–25.

6. Savingnon S. Communicative competence: An experiment in foreign language teaching. – Philadelphia: The center for Curriculum Development, 1972. – P. 4–23.

7. Warschauer M. Computer Learning Networks and Student Improvement. 1996. – P. 1–14.