Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

ПІДГОТОВКА СТАРШОКЛАСНИКІВ ДО ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНОГО ВИРОБНИЦТВА В ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ

ЧУБАР Василь Васильович –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення практичної підготовки учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів до трудової діяльності в умовах інноваційного виробництва в процесі профільного технологічного навчання. У дослідженні використано методи, які доповнюють один одного: вивчення, аналіз і систематизація навчальної, методичної, психолого-педагогічної та соціологічної літератури; системний і проблемно-пошуковий методи для виявлення шляхів удосконалення практичної підготовки старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів до трудової діяльності в умовах інноваційного виробництва. Автором виділено й проаналізовано декілька підходів до удосконалення практичної підготовки старшокласників до трудової діяльності в умовах інноваційного виробництва за допомогою трудового стажування, запропоно-вано шляхи його реалізації, сформульовано висновки, а також напрямки подальших наукових досліджень проблеми.

Ключові слова: профільне навчання технологій, підготовка, транзиції, старшокласники, трудова діяльність, інноваційне виробництво.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23. 11. 2011 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/1392 -2011n. (дата звертання: 30. 01. 2018 р.)

2. Інноваційна Україна. – 2020: Національна доповідь: [За ред. В. М. Гейця та ін.]. – К.: НАН України, 2015 – 336 с. : табл., рис.

3. Коберник О. М. Концепція технологічної освіти учнів загально-освітніх навчальних закладів України / О. М. Коберник, В.К. Сидоренко // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2010. – № 6. – С. 3–11.

4. Концепція профільного навчання в старшій школі. Наказ МОН України № 1456 від 21. 10. 2013 // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 10. – С. 2–10. 

5. Корець М. Шляхи реалізації профільного технологічного навчання в старшій школі / М. Корець // Трудова підготовка в рідній школі. – 2017. – № 2. – С. 5–8.

6. Людина і світ професій. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (8-9 класи) // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2008. – № 1. – С. 43–56.

7. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України; [ред. кол.: В.Г. Кремень, В.І. Луговий, А.М. Гуржій, О.Я. Савченко]. – К. : Педагогічна думка, 2016. – 448 с.

8. Побудова кар’єри. Програма для 11 (12) класів загальноосвітніх навчальних закладів // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2010. – № 6. – С. 3–11.

9. Стойкова В.В. Моделювання профільного навчання в регіоні: діагностико-прогностичний підхід / В.В. Стойкова // Імідж сучасного педагога. – 2009. – № 8-9 (97-98). – С. 114–117.

10. Терещук А. І. Концептуальне бачення профільної технологічної підготовки учнів старшої загальноосвітньої школи / А.І. Терещук // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2012. – № 11. – С. 42–47.

11. Федотова Е.Е., Копытов М. А., Новикова Л.А. Трудоустройство выпускников учебных заведений как педагогическая проблема (на опыте западных стран) [Електронний ресурс]: Режим доступу https://cyberleninka. ru/article/n/trudoustroystvo-vypusknikov-uchebnyhzavedeniy-kak-pedagogi cheskaya-problema-na-opytezapadnyh-stran. (дата звертання 29. 01. 2018 р.)

12. Царенко О.М. Інноваційні засоби у вивченні курсу «Теорія та методика профорієнтаційної роботи» / Наукові записки. – Серія : Проблеми методики фізикоматематичної і технологічної освіти. – 2017. – Вип. 12, Ч. 3. – С. 181–187.

13. Packer A.H., Pines M.W., Stluka F M., Surowiec C. School-to-Work. – Princeton, NJ: Eye on Education, Inc., 1996. – 288 p. 14. Schlossberg, N. K. Counseling adults in transition: linking practice with theory. – New York: Springer Pub. Co., 1984. – 212 p.