Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

МЕТОДИЧНИЙ КОВОРКІНГ ЯК ІННОВАЦІЙНА ФОРМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ДО ПІДВИЩЕННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ УЧНІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

ФЕСЕНКО Ганна Анатоліївна –

аспірант кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту Херсонського державного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті обґрунтовано актуальність проблеми підготовки молоді до фінансової діяльності. Доведено, що важливу роль у підвищенні фінансової грамотності школярів відведено вчителям математики, які можуть реалізовувати це завдання у межах навчання учнів шкільного курсу математики. Визначено проблеми, пов’язані з підготовкою майбутніх учителів математики до фінансового виховання школярів. Розглянуто можливість застосування методичного коворкінгу як інноваційної форми організації додаткової освіти студентів з питань здійснення фінансової діяльності. Розкрито особливості використання освітнього простору закладів вищої освіти у введенні цієї інноваційної форми навчання студентів. Запропоновано здійснювати такий формат додаткового навчання у межах спецкурсів за вибором ВНЗ (Фінансова математика) та вільного вибору студентів (Основи фінансової грамотності). Наведено ключові принципи і структуру методичного коворкінгу, котра передбачає: інформаційне занурення; презентацію професійного досвіду; роботу в навчальних групах із застосування запропонованої методики та її адаптації до професійної діяльності кожного учасника; обговорення методики у форматі «плюси» і «мінуси». Обґрунтовано доцільність включення до учасників методичного коворкінгу викладачів економічних кафедр, фахівців з методики навчання математики, вчителів шкіл та студентів.

Ключові слова: інноваційні форми навчання, майбутні вчителі математики, фінансове виховання, методичний коворкінг.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Нова українська школа: основи Стандарту освіти. – Львів, 2016. – 64 с.

2. Математика Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. – К., 2017. – 35 с.

3. Фінансова математика. Програма спецкурсу за вибором ВНЗ / Укл.: Фесенко Г.А., Федяєва В.Л. –Херсон, 2016. – 18 с.

4. Основи фінансової грамотності. Програма спецкурсу за вільним вибором студентів / Укл.: Фесенко Г.А., Гончаренко Т.Л. – Херсон, 2016. – 18 с.

5. Кривошей Т.Є. Використання ідей В.О. Сухомлинського в системі підготовки вчителя до інноваційної діяльності / Т.Є. Кривошей // http://journal.osnova.com.ua/article/38296

5. Белай В.И. Коворкинг как перспективное направление в современной экономике / В.И. Белай, Е.Н. Страданченкова // Альманах современной науки и образования. – 2013. – № 10 (77). – С. 30-32.

6. Бавина П. Методические коворкинги в организации обучения педагогов в дошкольном образовании [Електронный ресурс]. – 2016. – Режим доступа: https://interactive-plus.ru/e-publications/epublication-277.pdf

7. Игнатьева Г.А. Образовательный коворкинг как новый формат организации образовательного пространства дополнительного профессионального образования / Г.А. Игнатьева, О.В. Тулупова, А.С. Мольков. – [Електронный ресурс]. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/ article/n/obrazovatelnyy-kovorkingkak-novyy-format-organizatsii-obrazo

8. Фесенко Г.А. Підвищення фінансової грамотності населення як педагогічна проблема / Г.А. Фесенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2014. – Вип. 50. – С. 384-391.

9. Фесенко Г.А. Підготовка майбутніх учителів математики до фінансового виховання учнів профільної школи / Г.А. Фесенко // Збірник наукових праць «Педагогічні науки». – Херсон, 2016. – Вип. LXXІ. – С. 148-152.

10. Фесенко Г.А. Підготовка майбутніх учителів математики до розвитку мотивації учнів профільних класів до підприємницької і фінансової діяльності / Г.А. Фесенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2017. – Вип. 59. – С. 196-204.

11. Фесенко Г.А. Ситуативне навчання основ фінансової математики учнів профільної школи як спосіб підвищення їх фінансової грамотності / Г.А. Фесенко // Наукові записки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Педагогічні науки. – 2017. – Вип. 52. – С.221-224.


12. Фесенко Г.А. Залучення учнів до розв’язування математичних задач фінансового змісту та підготовка майбутніх учителів математики до їх використання в навчальному процесі / Г.А. Фесенко // Наукові записки. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2016. – Вип. 9, Ч. 2. – C.57-64.

13. Фесенко А.А. Веб-квест как технология подготовки будущих учителей математики к формированию финансовой компетентности школьников / А.А. Фесенко // Сборник научных трудов SWorld. – 2015. – Вып. № 2 (39). – Режим доступа: http://www.sworld. com.ua/ index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology215/theory-and-methods-of-studying-education-and-training215