Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Кафедра мистецької освіти: визначні події минулого тижня

Кафедра мистецької освіти: визначні події минулого тижня

Наприкінці минулого тижня на кафедрі мистецької освіти відбулася низка цікавих, емоційно насичених подій, важливих як із погляду вдосконалення професійної підготовки фахівців протягом війни згідно зі світовими стандартами, так і для залучення до вступу в наш університет потенційних абітурієнтів.

Упродовж 28-29 березня щомісячна планова робота професора Найджела Осборна з Единбурзького університету зі студентами в межах програми «Арт-комунікації та Травмоінформоване мистецтво» розпочалася зі щоденних репетицій мюзиклу «Як монстри Рутенію спасали». Мюзикл створено на музику і слова вихованців музичної школи №2 за підтримки директорки Олени Надутенко, завідувачки відділом вокально-хорових дисциплін Ольги Черняхович, викладачки музично-теоретичних дисциплін Катерини Соломєєвої-Кадигроб, студентів музичного й образотворчого відділення та студентів-психологів ЦДУ ім. Винниченка. Ідейним натхненником дитячої творчості такого формату став проф. Н.Осборн, а організаторами – проф. кафедри мистецької освіти А. Растригіна та доц. Ж. Колоскова. Презентація мюзиклу запланована на кінець травня 2024р.

Зазначимо, що постійна участь здобувачів освіти мистецького профілю та студентів-психологів у тренінгах професора Найджела з дітьми-аутистами в центрі реабілітації для вихованців з особливими потребами – це цінна інформація. Спостереження за результативністю такої роботи дає нам серйозні підстави для розробки педагогічних основ цього напрямку арт-комунікаційної взаємодії у підготовці майбутніх професіоналів.

Згідно з Положенням щодо підтримки українських університетів, прийнятим на академічному воркшопі у Варшаві (лютий 2024), до лекцій професора Н. Осборна з Арт-комунікацій було впроваджено інформацію щодо травмоінформованого мистецтва. Це значно поглибить компетентнісну спроможність до відновлення й підтримки ментального здоров'я дітей і дорослих, які навчаються або навчатимуться в нашому університеті за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво). Арт комунікації».

Принагідно зазначимо, що паралельно з запланованими лекціями і тренінгами проф. Найджела Осборна, 28 березня ввечері відбувся  науково-методичний онлайн-семінар з науковцями Лондонського університету мистецтв  та Лондонського Королівського  коледжу,  де було домовлено проводити протягом квітня-травня 2024р. онлайн-лекції із травмоінформованої допомоги  для студентів і викладачів нашого університету провідними  англійськими фахівцями: Анжелою Кеннеді, Генрі Редвудлм, Дарреном Абрахамсом.

Другий день березневих зустрічей з професором Осборном розпочався нашим візитом до  Олександрійського фахового коледжу культури і мистецтв, організованого керівником відділу профорієнтації та доуніверситетської підготовки Кирилом Панченко, де нас гостинно зустріли студенти й керівництво коледжу на чолі з директором, заслуженим працівником культури України Іваном Барановим.

Зустріч пройшла у дружній обстановці. Розмова вигідно відрізнялася від загальноприйнятого формату профорієтаційних  заходів легкістю, динамічністю, невимушеністю. Професор Алла Растригіна розповіла студентам про унікальність навчання в нашому університеті, де вперше в Україні з нового навчального року студенти навчатимуться за ОПП «Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво). Арт комунікації» та наголосила на розширенні меж майбутньої професійної діяльності здобувачів освіти. Співголова ГО «Арт Дот» Світлана Баженова розповіла про практичну арт-терапевтичну роботу у межах проєкту «Art Therapy Force», яка наразі стає все більш затребуваною в умовах війни. Кирило Панченко детально розповів про особливості цьогорічної вступної кампанії. Проте найбільше захоплення у студентів коледжу викликав виступ професора Найджела Осборна, який маючи багаторічний досвід, розповів слухачам про важливість травмоінформованої допомоги через мистецтво в подоланні посттравматичного . Професор миттєво залучив студентів до співтворчості. Ми висловлюємо щиру подяку директору, пану Івану та зав. директора пані Марії за теплий прийом і готовність до співпраці щодо вступу випускників коледжу до нашого університету.

З кожним наступним візитом проф. Н. Осборна робота в межах Міжнародної програми «Арт-комунікації та Травмоінформоване мистецтво» набуває не тільки все більшої глибинності й залученості більшої кількості студентів нашого університету, а й нового забарвлення.

Так, завдяки високопрофесійній роботі як перекладача старшого викладача кафедри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики, заступника декана факультету української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій з виховної та профорієнтаційної роботи Юлії Верещак, можливість приєднатися до унікального міжнародного проєкту зацікавила студентів-філологів. До березневих зустрічей приєдналися студенти першого курсу (С. Підхлібний, М. Дудченко, О. Сошнікова), які хоча й роблять лише перші кроки в перекладацькій професії, є активними учасниками факультетського та університетського життя й відкриті для будь-яких інновацій. Тож сподіваємося, що для них участь у нашому проєкті з проф. Осборном та науковцями Лондонського університету мистецтв і Лондонського Королівського коледжу стануть не лише нагодою розширити свій професійний тезаурус, спостерігаючи за перекладацьким супроводом лекцій, а й приєднатися до системної експериментально-дослідницької діяльності наступного навчального року.

Несподіваним для нас стало прохання студентів-журналістів щодо проведення зустрічі з професором Осборном для каналу «CBN». Після розмови з професором майбутні журналісти поспілкувалися зі студентами-музикантами щодо ролі музики та мистецтва в їхньому житті, а також що нового вони дізнаються на лекціях. Сподіваємося невдовзі побачити результати роботи наших юних журналістів.

Отже, робота протягом цих двох днів була дійсно багатогранною й насиченою. Наш університет дійсно є унікальним експериментальним майданчиком для майбутніх змін у системі підготовки фахівців сучасного формату.

Інформацію підготувала проф. Алла Растригіна