Звітна профспілкова конференція
Первинної профспілкової організації викладачів і співробітників
Центральноукраїнського державного педагогічного університету
імені Володимира Винниченка
17.02.2021 року
Робочі органи конференції:
Президія: (у складі 2-х осіб) О. О. Горська, О. М. Марченко
Голова конференції: О. М. Марченко
Секретаріат: (у складі 2-х осіб) М. Я. Будник, Т. А. Капітан
Комісія зі складання проекту рішення конференції: (у складі 3-х осіб) О. О. Горська, І. М. Демешко, О. М. Марченко
Лічильна комісія: (у складі 3-х осіб) О. Ф. Баранюк, Ю. М. Демченко, Т. В. Фурсикова
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
- Звіт про роботу первинної профспілкової організації Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка за 2020 рік.
- Вибори ревізійної комісії.
- Затвердження кошторису профкому на 2021 рік.
- Затвердження Положення про первинну профспілкову організацію Центральноукраїнського педуніверситету імені Володимира Винниченка.
- Різне.
ХІД ЗАСІДАННЯ:
І. Звіт про роботу первинної профспілкової організації Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка за 2020 рік.
Доповідь О. О. Горської, голови первинної профспілкової організації Центральноукраїнського педагогічного університету ім. В. Винниченка, про роботу профкому в 2020 році.
Протягом 2020 року було проведено 9 засідань профкому, на які запрошувалися представники адміністрації університету: декілька разів проректор з науково-педагогічної роботи Є. О. Клоц, майже на кожному засіданні була головний бухгалтер А. Л. Ватульова, тричі – проректор з адміністративно-господарської роботи А. А. Карабут, начальник відділу кадрів С. Є. Полудень, в.о. ректора О. А. Семенюк.
На декількох засіданнях профкому стояли питання про виконання Колективного договору: про нормування праці науково-педагогічних працівників відповідно до Колективного договору, про планування ремонтних робіт та заходів з охорони праці, про дотримання Колективного договору щодо нарахування та виплат надбавок, доплат і премій та необхідності внесення змін до Колективного договору у зв’язку з оновленням підходів до визначення механізму розрахування ставок для науково-педагогічних працівників й інших категорій працівників університету.
Головний бухгалтер А. Л. Ватульова в кінці навчального року висвітлювала питання щодо перспектив виплати відпускних та матеріальної допомоги на оздоровлення, двічі доповідала про підвищення посадових окладів з 01.09.2020 р. і з 01.01.2021 р. та особливості обрахування заробітної плати, про планування кошторису університету на 2021 рік та розрахування ставок для науково-педагогічних працівників на 2021–2022 н.р.
Профспілковий комітет контролював проведення виплат зарплат у період карантинних обмежень і пов’язаною з цим необхідністю виконання робіт дистанційно. Треба зазначити, що в цей період, всі працівники університету отримували заробітну платню відповідно до п.8.3.3 Галузевої угоди в повному обсязі. Оплата праці під час простою технічним працівникам нараховувалася по середньому посадовому окладу.
Піднімалося питання дотримання Колективного договору щодо нарахування та виплат надбавок, доплат та премій працівникам університету. За рік адміністрацією було премійовано 121 особу до святкових дат, розміром нарахувань від 200 грн. до розміру посадового окладу та 135 особам у розмірі від 1500 грн. до розміру посадового окладу. Більшість із призначених премій отримали співробітники, які тяжко перехворіли на COVID.
Детальніше див. інформацію в «Інформаційному віснику профкому»
Заслуховувалися питання про технічну підготовку та програмне забезпечення дистанційного навчання в університеті та особливості вступної кампанії 2021 року, які вимагають підвищеної уваги до проведення профорієнтаційної роботи в університеті, необхідності прийняття Положень про організацію дистанційного навчання та дистанційного проведення практик, унесення змін до Положення про рейтинг науково-педагогічних працівників.
У липні окреме засідання профкому було присвячене розгляду клопотання адміністрації про надання згоди, у зв’язку з об’єднанням кафедр, на розірвання контрактів із завідувачами кафедри музичного мистецтва й хореографії та вокально-хорових дисциплін і методики музичного виховання. Прийняте рішення профкому було відмовити у згоді на дострокове розірвання контрактів із завідувачами кафедр та повернутися до його розгляду після завершення вступної кампанії. На жаль, все ж таки, контракти із завідувачами кафедр були розірвані на початку навчального року.
Також профком клопотав перед адміністрацією про створення належних умов для переїзду мистецького факультету та подальшого забезпечення якісного освітнього процесу на факультеті. Хочеться зазначити, що зараз деканат мистецького факультету знаходиться в навчальному корпусі № 5 на другому поверсі, у колишньому кабінеті проректора з науково-педагогічної роботи. У корпусі виділені аудиторії для двох кафедр та п’яти навчальних аудиторій, але цього аудиторного фонду факультету поки що не вистачає.
У вересні за розглядом скарги членів профспілки кафедри теорії й методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності профком звернувся до адміністрації з клопотанням про сприяння у вирішенні конфліктної ситуації спричиненої зняттям із навчальних планів дисциплін кафедри та залежно від цього недостатнім навчальним навантаженням, порушенням термінів розподілу навчального навантаження. На жаль, конфлікт був вирішений лише частково.
Грудневе засідання профкому розглянуло звернення членів профспілки бібліотеки про незаконне зняття обов’язкової надбавки за особливі умови праці. Звернення профкому для роз’яснення підстав незаконності зняття надбавки до адміністрації не дало позитивної відповіді, тому це питання зараз знаходиться на розгляді юрисконсульта обкому профспілки.
Охорона праці
Тричі на засіданнях профкому були заслухані питання дотримання санітарно-гігієнічних умов праці в університеті.
У червні проректор з адміністративно-господарської роботи А. А. Карабут ознайомив із перспективами робіт, пов’язаними з перевезенням мистецького факультету, та вказав на неможливість у зв’язку з цим проведення інших видів ремонтних робіт.
У листопаді заслухали інформацію про готовність університету до роботи в зимовий період та забезпечення температурного режиму, але у зв’язку з карантином та організацією дистанційного навчання в корпусах № 1 та № 4 було запроваджено режим економії на опаленні. Тому на грудневому засіданні заслухали інформацію про економію коштів за комунальні оплати в період проведення дистанційного навчання, що позитивно вплинуло на поповнення бюджету університету.
Також, як позитивне, треба зазначити проведення протягом січня-лютого 2021 року ремонту опалювальної мережі в приміщенні бібліотеки корпусу №5. Уже зараз стало набагато тепліше на першому поверсі, де повністю оновили труби та наростили батареї. Зараз роботи продовжуються на другому та третьому поверхах і є надія, що роботи встигнуть завершити ще до кінця опалювального сезону.
Оздоровлення
Не зважаючи на обмеження, що спричинив карантин, улітку 2020 року 20 членів профспілки та членів їхніх сімей протягом десяти днів оздоровилися на Азовському узбережжі (база «Каравела», смт Кирилівка, Запорізька обл.). Членам профспілки була компенсована частина вартості путівки в обсязі 600 грн. на особу.
Також профкомом для 8 членів профспілки та їхніх неповнолітніх дітей була компенсована частина вартості путівок, придбаних самостійно, у сумі 500 грн. та 600 грн. на одну особу. Загальна сума компенсації склала 7650 грн.
Профспілковим комітетом також була запропонована можливість провести й зимовий відпочинок у Карпатах, на базі туристичного комплексу «Ворохта – 365», але, на жаль, у цьому році жоден із членів профспілки не скористався цією можливістю.
Також, протягом року, члени профспілки, які проводили оздоровчі процедури в нашому санаторії-профілакторії «Юність», отримали 30% компенсацією профкому.
Організація екскурсій
У зв’язку з карантинними обмеженнями в країні, пов’язаними з COVID-19, навесні 2020 року профком не мав змоги організувати весняні екскурсії, але восени були організовані та проведені дві екскурсії, хоча планували провести три. На двох проведених екскурсіях побувало 28 осіб:
-
15 осіб с. Онуфріївка (Онуфріївський парк, кінзавод №175, страусова ферма);
-
13 осіб у с. Веселі Боковеньки (дендрологічний парк «Веселі Боковеньки» та страусова ферма с. Гурівка).
Вартість екскурсій для членів профспілки та їхніх неповнолітніх дітей була компенсована в межах 30% вартості, загальною сумою 1900 грн.
Також восени, до професійного свята, організували поїздки вихідного дня члени профспілки бібліотеки та кафедри методик дошкільної та початкової освіти, які також були компенсовані профспілкою загальною сумою 900 грн.
Детальніше див. інформацію в «Інформаційному віснику профкому»
Культмасова робота
Протягом року члени профспілки, за попередніми замовленнями, мали змогу отримати пільгові квитки на театральні вистави та концерти, які, хоча й не часто, але пропонувалися театром Кропивницького та обласною філармонію. Вартість квитків компенсувалась у 10% й складала суми від 10 до 60 грн. Такими пільгами скористалися 46 членів профспілки. Загальна сума компенсації вартості квитків склала 890 грн.
Також члени профспілки разом з дітьми побували й на новорічних виставах. Вартість квитків для неповнолітніх дітей профком компенсував у 50%, для батьків – 30%. Цими пільгами скористалися 28 осіб, перераховано профкомом було більше 1000 грн.
Робота з пенсіонерами, ветеранами університету
Профком активно проводить роботу з пенсіонерами та ветеранами університету та підтримує постійний тісний зв’язок з радою ветеранів на чолі з доктором педагогічних наук, професором С. Г. Мельничуком та Академією ветеранів «Аве, Салюс», якою керує член профкому, голова комісії турботи та милосердя, доцент В. І. Владимирова.
Нелегко довилося нашим ветеранам у період обмеженого спілкування, пов’язаним із дотриманням карантину. Багато хто з них у цей період взагалі не виходив із дому. Тому представники профспілки на факультетах та в підрозділах не залишали їх без своєї турботи, регулярно телефонували, з’ясовували проблемні питання та допомагали в їх вирішенні.
Пенсіонери, які були в минулому членами профспілки за Положенням залишаються її членами та користуються всіма пільгами. Ті з них, хто звернувся до профкому за наданням матеріальної допомоги у зв’язку з проходженням лікування, оздоровленням чи ювілеями, отримали їх нарівні з членами профспілки, що працюють. Різними видами допомого скористалися 9 осіб, яким було надано матеріальної допомоги на суму 6650 грн.
Також до Дня пам’яті та примирення і Дня перемоги 8 осіб прирівняних до учасників Другої світової війни, що не працюють, отримали допомогу обсягом у 250 грн. На жаль, цих людей стає все менше і після травневих свят О. П. Жмурко, А. С. Поєдинок та Л. В. Левочко пішли з життя.
Детальніше див. інформацію в «Інформаційному віснику профкому»
Матеріальні допомоги
Матеріальні допомоги членам профспілки надавались згідно Положення та за окремими рішеннями профкому.
Відповідно до Положення надавалися допомоги на стаціонарне та амбулаторне лікування (до 10 та більше днів), проходження медичного обстеження чи оздоровлення, святкування ювілейних дат, на поховання та інші випадки. Але найбільші суми були виплачені членам профспілки та членам їхніх сімей, хто в цей період проходив важке довготривале лікування від COVID-19 та пневмонії, викликані цим вірусом. Така одноразова допомога була виплачена 21 особі, становила від 1500 до 2000 грн. й склала загальною сумою 31500 грн.
Також 20500 грн. було виплачено у зв’язку з важкими випадками оперативного втручання 16 членам профспілки та членам їхніх сімей у сумах від 1000 до 1500 грн.
Профком надав і матеріальну допомогу загальною сумою в 3000 грн. 12 членам профспілки – лаборантам та обслуговому складу, яких у травні за загальним наказом забули вчасно вивести з простою. Ці виплати частково змогли компенсували втрати в їхніх зарплатах.
Усього матеріальні допомоги відповідно до Положення та за окремим рішенням профкому отримали 152 особи загальною сумою 117700 грн.
Детальніше див. інформацію в «Інформаційному віснику профкому»
Благодійна діяльність
Профком, хоча й опосередковано, але продовжував співпрацю з 3-м полком спецпризначення імені Ярослава Хороброго. До Дня захисників України профком виділив кошти для виготовлення в нашій їдальні № 2 виробів із тіста – пирогів на суму 1848 грн., якими привітали бійців.
Також виділили 2000 грн. В. В. Яровій – голові профкому первинної профспілкової організації Голованівського ПТУ № 38 у зв’язку з пожежею.
На жаль, у зв’язку з карантинними обмеженнями, профком не міг повністю реалізувати всі напрямки діяльності, тому в цьому році не проводилося навчання профактиву, не змогли організувати та провести медогляд, на недостатньому рівні була й спортивно-оздоровча робота. За участю профкому були проведені тільки змагання до Дня фізкультури та спорту, у яких, на жаль, у зв’язку з карантинними обмеженнями, не змогли взяти участь викладачі та співробітники університету. Не було в цьому році проведено й традиційне спортивне свято, яке зазвичай ми проводимо на базі «Буревісник».
Але вказані напрямки роботи будуть обов’язково заплановані на наступний рік, і будемо сподіватися, що ми їх зможемо реалізувати.
Членство в профспілці
На 01.12.2020 року на обліку первинної профспілкової організації викладачів і співробітників Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка нараховується 384 осіб. За рік кількість членів профспілки зменшилася на 22 особи. Така тенденція відбувається вже протягом декількох років.
Ми враховуємо добровільність зарахування до профспілкової організації та виходу з неї, проводимо заяви про зарахування до неї і вихід рішенням профкому, але проблема не тільки в добровільному виборі.
Частина членів навіть не ставлять до відому профком про рішення щодо виходу з профспілки, а лише обмежуються заявами на ім’я ректора про припинення відрахування профвнесків. Профспілкова організація дізнається про факт виходу лише тоді, коли робить переоблік членів. У минулому році була запроваджена система проходження всіх заяв на вступ і на вихід із профспілки через профком. Але така схема проблему не розв’язала.
Різко зменшується кількість членів профспілки після проходження конкурсу на посади, оскільки науково-педагогічні працівники звільняються з роботи і знаходяться в невизначеному стані, вони не знають, буде з ними укладена угода на подальшу співпрацю чи ні. А після укладання контракту, про членство в профспілці забувається, оскільки треба написати ще окрему заяву.
У лютому 2021 року профспілковий комітет узгодив питання з начальником відділу кадрів С. Є. Полудень та звернувся до в.о. ректора О. А. Семенюка з проханням унести зміни до форми заяви з прийняття на посаду працівників університету та додати до загальної форми заяви фразу: «та перерахувати профспілкові внески безготівково», з метою скоротити кількість заяв. Сподіваємося, що це призупинить відтік членів профспілки.
Проєкт постанови:
-
Роботу профкому ЦДПУ ім. В. Винниченка за звітний період уважати «задовільною».
-
Профкому, профбюро та профспілковим організаціям підрозділів продовжувати роботу щодо захисту соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки, врахувати висловлені в доповіді пропозиції щодо поліпшення подальшої роботи первинної профспілкової організації.
-
Головам профбюро та профгрупоргам активізувати роботу з питань залучення працівників університету до членства в профспілці, уживати заходів щодо формування позитивної мотивації профспілкового членства.
-
Головам профбюро, профгрупоргам відстежувати виконання Статуту профспілки, Галузевої угоди, постанов обкому профспілки та Колективного договору на рівні підрозділів та своєчасно інформувати профком про виявлені порушення.
-
Звернутися до адміністрації щодо оновлення Положення про рейтинг науково-педагогічних працівників, розробити та внести пропозиції щодо його вдосконалення.
-
Спільно з адміністрацією університету оновити нормативи розрахунку ставок відповідно до кількості студентів та врахуванням особливостей організації роботи зі студентами окремими факультетами та зафіксувати їх у Колективному договорі.
-
Головам профбюро спільно з профгрупоргами кафедр ініціювати внесення змін до навчальних планів та робочих навчальних планів з метою скорочення аудиторних та резервних годин на кафедрах відповідно до контингенту студентів.
-
Вимагати від адміністрації університету чіткого дотримання термінів розподілу навчального навантаження по кафедрах для науково-педагогічних працівників відповідно до Колективного договору п. 4.6 (орієнтовне навчальне навантаження наступного навчального року доводиться до відома… наприкінці поточного навчального року) та 4.8 (…перегляд навчального навантаження здебільшого можливі перед початком нового навчального року й тільки до 1 вересня).
-
З метою нормування робочого часу науково-педагогічних працівників під час організації дистанційного навчання спільно з адміністрацією розробити й прийняти «Положення про організацію дистанційного навчання» та «Положення про дистанційне проходження практики».
-
Головам профбюро та профгрупоргам факультетів внести пропозиції щодо ефективних заходів проведення профорієнтаційної роботи та реклами вступної кампанії.
-
У кошторисі первинної профспілкової організації на 2021 рік виділити 5% з метою створення страйкового фонду.
-
Активізувати роботу інформаційної комісії з інформування членів профспілки через сайт університету, подавати актуальну та важливу інформацію за різними напрямками роботи профкому.
ІІ. Вибори ревізійної комісії.
До складу постійно діючої ревізійної комісії входили В. М. Мирза-Сіденко, С. В. Разіна, О. В. Єжова. Оскільки на початку навчального року О. В. Єжова звільнилася з роботи, необхідно переобрати склад ревізійної комісії. Замість О. В. Єжової пропонується кандидатура І. А. Козир.
Пропозиція:
Обрати ревізійну комісію в складі трьох осіб: В. М. Мирза-Сіденко, С. В. Разіної та І. А. Козир.
ІІІ. Затвердження кошторису профкому на 2021 рік.
Кошторис первинної профспілкової організації затверджується щорічно рішенням профспілкової конференції. Для затвердження кошторису на наступний рік необхідно визначити відсоток відрахувань профспілкових внесків до обкому профспілки.
Протягом декількох років ми затверджуємо, що відрахування до обкому складають 15 % від профспілкових внесків, замість визначених 30 %, відповідно до ст. 86 Статуту Профспілки. Наша первинна профорганізація, за підрахунками обкому профспілки, заборгувала за цей період 76,5 тис. грн. (дані за 2019 рік) і цей борг постійно зростає.
Рішенням ХХІ обласної звітно-виборної конференції від 09.10.2020 р. зменшено розмір відрахувань до обласного профспілкового бюджету з 30% до 25% від загальної суми зібраних профспілкових внесків. Також рішенням Президії обкому від 17.11.2020 р. прийнята постанова щодо надання матеріальних допомог, у якій зазначається, що обком може надавати матеріальну допомогу в розмірі від 1500 грн. до 2500 грн., що пов’язані з особливо складними ситуаціями (стихійні лиха, тяжкі захворювання і т.п.), навіть за матеріальною допомогою в особливо складних випадках можна звертатися до ЦК Профспілки! Але при наданні матеріальної допомоги обкомом, обов’язковою вимогою є виконання первинною профспілковою організацією норм Статуту Профспілки щодо повноти перерахування членських внесків до обласного бюджету. Тому нам треба виважено обдумати і знову прийняти рішення щодо відрахування внесків до обкому профспілки. Скільки ми будемо відраховувати 15%, 20% чи всі 25% ?
Визначений відсоток відрахування необхідно затвердити рішенням профспілкової конференції.
Від прийнятого рішення буде залежати кошторис нашої первинної організації на 2021 рік. Кошторис первинної профспілкової організації затверджується щорічно рішенням профспілкової конференції.
Пропонується збільшити виділення коштів на матеріальну допомогу, оскільки велика кількість членів профспілки продовжує хворіти на пневмонії та COVID–19 і потребують довготривалого лікування та наступної реабілітації. У зв’язку з нестабільністю законодавчої системи та постійними фінансовими збоями необхідно виділити кошти для страйкового фонду, про який ми вже давно говоримо.
Пропонується такий проєкт кошторису на 2021 рік:
Залишок бюджетних коштів на 01.01.2021 рік |
138950,00 |
Доходи: всього в т. ч. |
558300,00 |
Вступні та членські профспілкові внески |
517000,00 |
Надходження від госп. організацій 0,3% |
41300,00 |
Інші надходження |
- |
Фінансування від ОК |
- |
Пасивні доходи |
- |
Всього доходів із залишком |
697250,00 |
Витрати: всього в т. ч. |
504111,00 |
Культурно-масова робота |
125000,00 |
Спортивна робота |
1000,00 |
Оздоровлення |
37500,00 |
Навчання активу |
500,00 |
Профспілкові виплати та відшкодування |
146076,00 |
З./плата |
77652,00 |
Нарахування на зарплату |
15530,00 |
Господарські витрати |
4810,00 |
Відрядження |
0 |
Страйковий фонд |
15393,00 |
Відрахування ОК профспілки |
77550,00 |
Інші витрати |
3100,00 |
Всього витрат: |
504111,00 |
Залишок бюджетних коштів на кінець року |
193139,00 |
Пропозиція: Проєкт кошторису взяти за основу. Затвердити кошторис первинної профспілкової організації Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка в цілому за оголошеними показниками. Внести зміни відповідно до кошторису та змін надходжень до бюджету.
IV. Затвердження Положення про первинну профспілкову організацію викладачів і співробітників Центральноукраїнського педуніверситету імені Володимира Винниченка.
У п. 3. 6. Положення про первинну профспілкову організацію ЦДПУ ім. В. Винниченка вказаний відсоток відрахувань профспілкових внесків на статутну діяльність вищих за рівнем органів відповідно до норм Статуту профспілки. Відсоток відрахувань до обкому профспілки був перезатверджений минулорічною звітно-виборною профспілковою конференцією і визначений у 15 %. Відповідно до прийнятого рішення щодо обсягу відрахування внесків до обкому профспілки – 15%, 20% чи 25% ми повинні внести зміни і до п. 3. 6. Положення.
Зміни до Положення необхідно затвердити рішенням профспілкової конференції.
Пропозиція: Затвердити Положення про первинну профспілкову організацію ЦДПУ ім. В. Винниченка зі змінами в п. 3. 6.
Порядок денний вичерпаний.
Шановні делегати звітної профспілкової конференції, не забудьте проголосувати за проекти постанов за посиланням: