Accessibility Tools

pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Завітренко Долорес Жораївна

Zavitrenkoкандидат педагогічних наук, доцент

Освіта: 
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2002 р.
Спеціальність: Історія і географія. Кваліфікація: Вчитель історії і географії.

Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018 р.
Спеціальність: Спеціальна освіта. Освітня програма Олігофренопедагогіка. Логопедія. Професійна кваліфікація олігофренопедагог, вчитель-логопед, вчитель дітей з вадами розумового розвитку.

Напрям наукової та професійної діяльності: дослідження форм і методів морального виховання дітей з вадами інтелекту.

Тема кандидатської дисертації: Формування в майбутніх вчителів технологій готовності до професійної орієнтації учнів основної школи. (2013 р.)

Транслітерація імені: Zavitrenko Dolares

ORCID iD: 0000-0002-2005-4810

Профілі: Google ScholarWeb of Science

Відзнаки:

  • 2019 р. – Почесна грамота Управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації.
  • 2022 р. –  Почесна відзнака Головного Управління Національної поліції в Кіровоградській області.

Дисципліни які  викладає: Олігофренопедагогіка, Основи дефектології, Інклюзивна освіта, Спеціальна методика історії, Спеціальна методика географії, Спеціальна методика математики, Організація інклюзивної освіти: проблеми та перспективи, Корекційно-розвивальні технології навчання дітей з комплексними порушеннями розвитку, Сімейне виховання дітей з інтелектуальною недостатністю.

Публікації: автор понад 60 публікацій, з них 2 монографії, 1 навчальний посібник, 5 навчально-методичних посібників, понад 30 статей у наукових фахових виданнях України, 7 – у періодичних виданнях іноземних держав або виданнях України, які входять до міжнародних наукометричних баз, а також статті в збірниках наукових праць, тези доповідей науково-практичних міжнародних, всеукраїнських, регіональних конференціях.

Основні публікації

Монографіі:

  1. Завітренко Д., Рацул А. Формування в майбутніх учителів технологій готовності до професійної орієнтації учнів основної школи. Харків:Мачулін, 2016. 129с.
  2. Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти: Теорія, досвід, інновації.  Колективна монографія. Вид.4. Слов’янськ 2021.

Посібники:

  1. Педагогіка Марії Монтессорі: минуле і сучасність. / Радул О. С., Прибора Т. О., Андросова Н. М., Завітренко Д. Ж.: навчальний посібник. Кропивницький: ФОП Піскова М.А., 203 с.
  2. Спеціальна методика географії / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 68 с.,  (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка)
  3. Історія корекційної психопедагогіки / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 72 с.  (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка).
  4. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ, НАПИСАННЯ, ОФОРМЛЕННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВИХ РОБІТ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 016 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 32 с. (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка)
  5. Методичні рекомендації ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ виробничої логопедичної практики для студентів ІV курсу СПЕЦІАЛЬНОСТІ 016 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 44 с. (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка)
  6. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОГРАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ЛОГОПЕДИЧНОЇ ПРАКТИКИ У ДНЗ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 016 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА / Завітренко Д.Ж., Рацул А.Б., Нагорна О.В. - Кропивницький: ФОП  Піскова М.А., 2022. - 30 с. (протокол № 2 від 8 червня 2022 року методичною радою ЦДПУ ім.Винниченка).

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до  міжнародних наукометричних базах даних Scopus / Web of Science:

  1. Особливості вербальних уявлень про навколишній світ у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку  Наука і освіта.  – Вип. 23. – Одеса, Південноукраїн-ський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського. – 2017 – С. 24–28. Наукометрична база Web of Science. – ISSN 2311-8466
  2. The image of the professional of correctional teacher among students of higher educational institutions Revista Romaneasca pentru Educatie MultidimensionalaVol 11, No 3 (2019). P. 235-244. Наукометрична база Web of Science. – ISSN 2066-7329
  3. Determination of Professional Awareness of a Future Specialist at the Professional Training Stage - Revista Romaneasca pentru Educatie MultidimensionalaVol. 13 No. 1 (2021): Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. Наукометрична база Web of Scienc –  ISSN 2066-7329
  4. The Implementation of an Integrative Approach to Learning with the Use of Integrated Images. Revista Romaneasca pentru Educatie MultidimensionalaVol. 13 No. 1 (2021): Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. Наукометрична база Web of Science. – ISSN 2066-7329.
  5. University Student’s Image. Applied Linguistics Research Journal. Communicative Aspect. ALRJournal. 2021; 5(4): 145-150.Наукометрична база Web of Science. – ISSN 2651-2629

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Сенсорний розвиток старших дошкільників із затримкою психичного розвитку засобами Монтесорі -матеріалу. Наукові записки. Вип.204. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2022. С. 116-121.
  2. Взаємодія фахівців із батьками дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Наукові записки. Вип.194. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021. С. 116-121. ISSN 2415-7988.
  3. Застосування Інформаційно-комунікативних технологій в навчанні дітей з ООП. Наукові записки. Вип.196. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021. С. 101-106. ISSN 2415-7988.
  4. Роль музики у всебічному розвитку дітей з особливими потребами. Наукові записки. Вип.190. Серія Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2020. С. 95-100. ISSN 2415-7988.
  5. Комплексне навчання в початкових школах України як специфічна система у 20-ті рр.ХХст. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». – Випуск 23. – Том 1. – Одеса: ПУ «Причорноморський наково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2020. – с. 21–26. ISSN 2663-6085.