Нікітіна Олена Олександрівна
кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри
Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2007 р. Спеціальність: початкове навчання. Кваліфікація: вчитель початкових класів, організатор початкової освіти; вчитель іноземної мови в початкових класах.
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2008 р. Спеціальність: Початкове навчання. Кваліфікація: магістр педагогічної освіти; викладач педагогіки.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2021 р. Спеціальність: Початкова освіта. Освітньо-професійна програма: Початкова освіта та Дошкільна освіта. Кваліфікація: Магістр освіти. Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти. Керівник підрозділу у сфері освіти. Магістр з дошкільної освіти. Вихователь дошкільних закладів.
Напрями наукової та професійної діяльності: Формування ключової компетентності «уміння вчитися впродовж життя» у молодших школярів на уроках математики; Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку засобами сучасних освітніх технологій; Формування іншомовної компетентності молодших школярів та дошкільників; Реалізація освітнього процесу в умовах дистанційного та змішаного навчання.
Тема кандидатської дисертації: «Проблема формування навчальної діяльності школярів у процесі модернізації початкової освіти України 70-х років ХХ ст. – поч. ХХІ ст.» (2014 р.)
Транслітерація імені: Olena Nikitina
ORCID iD: 0000-0003-1045-5300
Профілі: Scopus, Google Scholar, Web of Science
Дисципліни, які викладає: Методика навчання освітньої галузі «Математична», Технології вивчення освітньої галузі «Математична», Технології логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку; Методика навчання іншомовної комунікативної компетентності молодших школярів.
Основні публікації
Монографії:
- Нікітіна О. О. Формування навчальної діяльності школярів у контексті реформування початкової освіти в Україні» (70-ті роки ХХ – поч. ХХІ століття). Харків: Мачулін, 2019. 245 с.
Посібники:
1. Інноваційні технології навчання мовно-літературної та математичної галузей в початковій школі (Математична галузь): Навчально-методичний посібник / О. О. Нікітіна, Л. Г. Кіндей. Кропивницький, 2021 (електронне видання). Рекомендовано методичною радою ЦДПУ ім. В. Винниченка https://drive.google.com/drive/folders/1YU6__fU_TsOv8XuG0hAsBrx45q5ia0uG?usp=share_link
2. Методичні рекомендації до написання магістерських робіт (для студентів магістратури спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта / Ю. М. Демченко, І. В. Жигора, Л. Г. Кіндей, А. М. Мартін, О. О. Нікітіна, С. О. Федотова. Харків : Мачулін, 2021. 70 с.
3. Дошкільна освіта. Наскрізна програма практик: навчальні матеріали, методичні рекомендації, схеми занять. Навчально-методичний посібник (для спеціальності 012 Дошкільна освіта) / Розробники: Котелянець Н. В., Горська О.О., Мартін А. М., Демченко Ю. М., Нікітіна О. О., Кіндей Л. Г., Жигора І. В., Вдовенко В. В., Радул О. С., Цуканова Н. М., Баранюк І. Г., Шарапова Т. А., Міненко О. О. / Упорядники: О. О. Нікітіна, О. О. Горська. ЦДПУ ім. В. Винниченка. Дніпро: Середняк Т. К., 2021. 192 с.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
1. Kotelianets, N., Savchenko, N. , Kotelianets, I. , Nikitina, O., Dubinka, M. Modeling the methodological system of studying as a way of technological competence formation. International Journal of Civil Engineering and Technology, 2018, 9(11), pp. 1996–2006 (Scopus) https://www.researchgate.net/publication/329671620_Modeling_the_methodological_system_of_studying_as_a_way_of_technological_competence_formation
2. Kindei, L., Nikitina, O., Baraniuk, I. , Kotelianets, Y. , Kotelianets, N. The Problem of Methodological Training of Future Teachers in the Digital Environment Journal of Curriculum and Teachingthis link is disabled, 2022, 11(5), pp. 146–154 (Scopus). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1362311.pdf
Статті у наукових фахових виданнях України:
1. Нікітіна О., Демченко Ю. Інноваційні технології особистісно орієнтованого навчання учнів початкової школи. Рідна школа. № 2 (1062). 2019. С. 45 – 50.
2. Формування математичних знань дітей із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивної освіти. Наукові записки. Випуск 174. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім..В. Винниченка, 2019. С. 189-193. https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/174/43.pdf
3. Нікітіна О. Формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку засобами Lego-конструктора. Інноваційна педагогіка. Рубрика «Дошкільна педагогіка». № 19. 2019. С. 149–153. http://innovpedagogy.od.ua/archives/2019/19/part_2/34.pdf
4. Нікітіна О. Формування основних мисленнєвих операцій у дітей дошкільного віку засобами гри. Наукові записки. Вип. 185 (Серія: Педагогічні науки). Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2020. С. 93–98. https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/399
5. Нікітіна О. Розвиток творчого мислення дітей старшого дошкільного віку засобами сучасних освітніх технологій. Наукові записки. Вип. 196 (Серія: Педагогічні науки). Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2021. С. 170-179. https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/889
6. Нікітіна О. О. Формування іншомовної компетентності молодших школярів засобами ТРВЗ-педагогіки. Наукові записки. Випуск 200. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. С. 21 – 26.