• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Ліцей "Науковий"

Психологічна служба інформує: як зберегти відмінний стан здоров’я (в т.ч. й психічного) під час карантину?

Психологічна служба інформує: як зберегти відмінний стан здоров’я (в т.ч. й психічного) під час карантину?

Багато людей вважають життя обмежене стінами квартири на час карантину, найстрашнішим кошмаром. Але в цей час можна насолоджуватися сімейним затишком або самотністю.

Як же не дратуватися і підтримувати гарні стосунки в родини під час карантину? Саме зараз, коли в квартирі на такий тривалий час зібралися всі члени родини, важливо забезпечити спокій та психічну рівновагу. При цьому сім’я повинна раціонально харчуватися, дотримуватися розпорядку дня, знаходити час на роботу, навчання, хатню роботу та дозвілля.

Спробуємо дати корисні поради, які допоможуть Вам це зробити:

Як радять психологи, в ситуації, коли ви не можете впливати на зовнішній світ, організуйте свій внутрішній. В умовах невизначеності дуже корисно, коли партнери не просто домовляються між собою про розподіл часу і обов’язків, але й фіксують це на аркуші. Отже, необхідно змінити ситуацію, справедливо поділити обов’язки, залучаючи до хатньої роботи усіх членів родини. Це позитивно вплине на усю сім’ю.

Варто почати з того, що кожен ранок треба розпочинатися з гарного настрою. Для цього необхідно:

1. Присвятити час гігієнічним процедурам без поспіху (дітям доцільно придумати казку про нечищені зуби чи провести гігієнічні процедури в ігровій формі).

2. Зробити фізичні вправи. Відомо, що зарядка і спорт − це важлива складова здоров’я. Вранішня зарядка повинна займати від 20 до 30 хвилин.

Якщо сім’я вирішує вперше включити цей пункт до режиму дня, то можуть бути корисними наступні поради:

- Брати участь в занятті спортом повинні всі члени сім’ї. Саме тоді діти сприймають серйозно спорт.

- Перші дні зарядку має проводити хтось з дорослих. Далі потрібно надавати таку можливість всім членам сім’ї, в тому числі й дітям.

- Комплекс фізичних вправ рекомендується проводити, починаючи з кінцівок.

- Вправи повинні відповідати віку дітей.

- Рекомендується проводити зарядку під дитячу ритмічну музику

3. Сніданок. Під час сніданку рекомендовано вживати легкозасвоювані продукти, зокрема каші, яйця, сир, вироби із цільнозернового борошна, житній чи висівковий хліб, зелений чай, мед).

4. Розвиваючі ігри та заняття для молодших дітей, онлайн заняття для дорослих дітей. В той час, коли дорослі діти онлайн навчаються, молодші проводять час за розвиваючими іграми.

До розвиваючих ігор відносяться ігри на логіку, розвиток пам’яті, розвиваюче мовлення та мозкову діяльність. Всі ігри підбираються відповідно до вікових, фізіологічних і психологічних особливостей і за потребами дітей.

Рекомендований перелік подібних розвиваючих ігор або занять:

  • Пазли. Починати збирати пазли можна вже з 2-3 років. Це розвиває логіку.
  • Ребуси. Ттакий вид ігор спрямований на формування логічного мислення, розвиток пам’яті, дослідження причиннонаслідкових зв’язків.
  • Розмальовки та малювання. З малюками необхідно обов’язково малювати й розфарбовувати, адже це покращує увагу, розвиває уяву й почуття кольору. Малювання допомагає дітям розслабитися, відтворити в малюнку свій світ, свої сценарії та сюжети. До того ж пальчикові розмальовки покращують дрібну моторику.
  • Баусак. Діти люблять будувати, вони постійно збирають вежі. Можна ускладнити завдання і запропонувати складати замок зі спеціальних частин і деталей, які сильно відрізняються від звичних цеглинок. Сенс в тому, щоб споруда зберегала рівновагу. Гра розвиває логічне мислення, терпіння.
  • Кубики і ляльки Процес гри неможливо уявити без звичайних ляльок, кубиків і різного хенд-мейду. Такі ігри розвивають логіку, мислення, фантазію, дрібну моторику, навіть самостійність. Завдання дорослого − слідувати логіці малюка. Дитина сама розповість, чого хоче.

У той час, коли молодші діти займаються розвиваючими іграми, дорослі діти повинні навчатися.

Більш дорослі члени сім’ї, які навчаються у вищих навчальних закладах, також продовжують навчання за допомогою різних Інтернет-ресурсів, зокрема:

Moodle — навчальна платформа призначена для об'єднання педагогів, адміністраторів і учнів в одну надійну, безпечну та інтегровану систему для створення персоналізованого навчального середовища. Moodle — це безкоштовна, відкрита система управління навчанням.

Prometheus — перший та найбільший проект безкоштовної освіти для всіх та кожного в Україні.

Desmos — навчальне співтовариство, яке надає студентам неймовірні онлайн-інструменти, які допомагають їм візуалізувати математичні задачі і створювати інтерактивні навчальні посібники.

Project Gutenberg — безкоштовна бібліотека, яка містить понад 60 тисяч безкоштовних електронних книг

5. Приблизно о 10:40 необхідно зробити перерву, випити чаю, поласувати фруктами, улюбленими солодощами.

6. Далі молодші діти займаються прибиранням іграшок, допомагають батькам в хатніх справах. Дуже важливо з самого раннього віку привчати дітей до працьовитості, починаючи з найпростіших завдань - прибирання іграшок на місце, поступово ускладнюючи завдання, дошкільнята можуть допомагати батькам в побутових справах. Для того, щоб привчати дитину до праці і розвинути працьовитість, педагоги і психологи рекомендують організовувати виконання побутових справ в ігровій формі, іноді в змагальній. Батькам варто на особистому прикладі показати дітям, яким необтяжливим може бути прибирання.

У той час, коли молодші діти займаються разом із батьками побутовими речами, дорослі діти продовжують навчання.

7. Приблизно 0 13:00 сім’я обідає. На обід рекомендується вживати білки, жири і вуглеводи. Для травлення і підтримки здоров’я травної системи супи і бульйони – невід’ємна частина, тому не рекомендують нехтувати вживанням супів. На друге як правило, обирають овочі, котлети, рагу.

8. Після 14 години для молодших дітей рекомендована тиха година. Як всім відомо, під час тихої години відновлюється енергія дитини, витрачена в ранковий час. Для правильного функціонування дитячого організму та мозкової діяльності, дітям необхідний сон після обіду. Для здорового сну в тиху годину важливо створити відповідні умови: ізолювати кімнату від сторонніх звуків і шумів, приглушити потрапляння сонячного світла в кімнату.

У дорослих дітей після 14 години закінчуються заняття.

9. Розминка (зарядка). На карантині діти та дорослі потребують більш частих занять спортом. Після денного сну корисно проводити з дітьми спрощену зарядку з дітьми.

10. Приблизно о 16:30 можна скуштувати фруктів, улюблені ласощі, поласувати запіканками, випічкою, йогуртами, випити чаю).

11. Приблизно о 17:00 можна зайнятися творчістю (ліплення пластиліном, малювання, орігамі. На сьогодні в інтернет-ресурсах батьки можуть знайти безліч варіантів творчої діяльності з використанням засобів, які завжди є вдома у всіх).

12. Ввечері можна зайнятися іграми всією сім’єю, переглянути фільм.

13. Приблизно о 19:00 зайнятися прибиранням іграшок, хатніми справами, приготуванням вечері. Не варто вечеряти пізніше 20:00. На вечерю необхідно вибирати продукти, які не перевантажують травну систему. Рекомендуються такі продукти, як нежирна риба, нежирне м’ясо, овочі, круп’яні вироби. Рекомендується уникати смаження, замість цього краще варити, запікати, тушкувати продукти на пару

14. Після 20:30 починається приготування до сну.

15. А об 21:00 сім’я повинна лягати спати, адже завтра буде новий день!

Для збереження здоров’я наших дітей, всіх членів родини, які перебувають на карантині дотримання режиму це невід’ємна частина життя. Любі колеги! Під час карантину бережіть себе, своє здоров’я і здоров’я своїх близьких.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись