Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
Про методологічні основи інтегративної STEM-освіти на семінарі наукового центру «ISCAR»

Про методологічні основи інтегративної STEM-освіти на семінарі наукового центру «ISCAR»

У вівторок, 15 жовтня 2024 року, відбулося засідання семінару Міждисциплінарного наукового центру прикладних досліджень. Спікеркою семінару була доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри природничих наук і методик їхнього навчання пані Сальник Ірина Володимирівна з доповіддю «Методологічні основи інтегративної STEM-освіти» (презентація виступу).

001

Тематикою семінару зацікавилися як постійні учасники засідань центру «ISCAR», так і викладачі й студенти, які мали можливість відвідати семінар очно й дистанційно. Присутнім учасникам семінару пані професор повідомила, що інтегрована освіта STEM все частіше розглядається як дієвий спосіб підготовки учнів до майбутньої кар’єри та вирішення реальних проблем у глобальному суспільстві, яке стикається зі складними соціальними й екологічними проблемами.

002

Наукова дискусія між учасниками семінару розгорнулася з основних двох напрямків. По-перше, важливість та доцільність упровадження STEM-освіти не викликає сумнівів. Однак існує філософська розпливчастість навколо концепції STEM-освіти. Тільки нещодавно інтегрована STEM-освіта була вперше досліджена з філософської точки зору.

003

По-друге, у присутніх викликав питання та зумовлював дебати суто практичний бік реалізації STEM-освіти. Очевидно, що метод моделювання розглядають як засіб підвищення релевантності та автентичності в дисциплінах STEM, який одночасно є об’єднувальною основою. Це не тільки тому, що моделювання посідає центральне місце в самих дисциплінах як практика в лабораторіях і майстернях, а й тому, що моделювання вважається фундаментальним аспектом навчання STEM. Але якою має бути «підготовча основа» для реалізації моделювання? Яка ефективність залучення до STEM-навчання учнів молодших та середніх класів? За яких умов має бути реалізований інтегративний компонент STEM-освіти? Яке має бути місце гуманітаристики в умовах STEM-освіти?

004

Факт жвавого обговорення проблеми учасниками семінару – фахівцями з філософії, математики, історії, фізики, біології, статистики, цифрових технологій, інформатики, музики та педагогіки – свідчить про розуміння важливості впровадження STEM-освіти та є особливо цінним в контексті усвідомлення представниками різних напрямків наукових досліджень доцільності постановки проблеми для українських науковців і освітян.

005

На завершення семінару учасники констатували, що ідеологія STEM – це ідеологія особливого типу мислення, який дозволятиме молодій людині в майбутньому почуватися впевнено в будь-якій ситуації, досягати того, що здавалося неможливим.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись