Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Постерна презентація проектів з неорганічного синтезу

На сучасному етапі розвитку нашого суспільства необхідні фахівці, які б не тільки володіли певною сумою спеціальних знань, а й вміли б самостійно підвищувати свій фаховий рівень, працювати творчо, з ініціативою. А для цього потрібно мати значний запас знань, великий творчий та інтелектуальний потенціал.

Тому формування майбутнього спеціаліста як висококваліфікованого фахівця, який буде не тільки володіти ґрунтовно фундаментальними знаннями, а й постійно їх поглиблювати, прагнути до нового є головним завданням сучасної вищої педагогічної освіти.

Одним з напрямків досягнення якісного рівня освіти, який задовольняє потреби майбутніх спеціалістів в інтелектуальному і професійному розвитку, є залучення студентів природничо-географічного факультету до пошукової роботи. Науково-дослідна робота студентів – майбутніх вчителів хімії – явище складне і багатогранне. Вирішувати його на практиці, коли виникає необхідність враховувати не лише можливості студентів, їх рівень підготовки, а й матеріально-технічні особливості лабораторій, в яких він буде працювати, дуже важко. Тому, щоб успішно керувати пошуковою роботою студентів, динамікою її складових елементів, викладачу необхідно чітко уявляти який об’єкт дослідження обрати, якими методами можна буде досягти поставленої мети та виконати всі завдання дослідження. Необхідно підібрати такі умови, засоби, форми змісту діяльності, які б були найбільш сприятливими та оптимальними.

Однією з форм пошукової роботи студентів 4 курсу спеціальності « Хімія*» в рамках дисципліни «Неорганічний синтез» є підготовка та захист навчальних проектів з добування певної неорганічної речовини.

Курс неорганічного синтезу передбачає розгорнуте вивчення особливостей добування неорганічних речовин. Він спрямований на формування у майбутніх учителів навиків самостійної роботи з лабораторного синтезу неорганічних речовин та їх методів очищення, хімічної ідентифікації.

Протягом вивчення дисципліни студенти отримують завдання добути певні неорганічні сполуки (визначену кількість), їх очистити та перевірити на наявність домішок. А той синтез, який пройшов найкраще, пропонується винести на захист у вигляді навчального проекту.

В цьому році захист підготовлених навчальних проектів відбувся 28.11.2011. Всього студентами було захищено 12 проектів, найкращими з яких були «Добування кальцій гідроксиду»(Васюк А., Кулеба Є.), «Одержання глауберової солі»(Лушпа А., Пісна О.), «Відновлення міді з водного розчину її солей»(Хлєбнікова К., Мосендз А., Чуфарова А.) «Одержання барій хромату» (Самойловська С., Сергата В.), «Добування хром оксиду» (Гордієнко І., Бойчук Ю.).

Студенти провели велику науково-пошукову роботу з дослідження існуючих та нових методів добування неорганічних сполук у промисловості та лабораторіях, ретельно ознайомилися із фізичними та хімічними властивостями речовин, особливостями фізико-хімічних характеристик обраного методу добування. Необхідною умовою навчального проекту було представлення основних етапів проведення синтезу у лабораторних умовах. Кожен зі студентів мав представити теоретичний та практичний матеріальні баланси добування неорганічної сполуки та схарактеризувати досліди, що проводилися з хімічної ідентифікації сполуки, що була отримана.

Практика показала, що за період підготовки навчального проекту до захисту студенти не лише удосконалили свої хімічні знання, уміння працювати на різних контрольно - вимірювальних приладах, користуватися необхідними реактивами, посудом, апаратурою, а й уміння володіти комп’ютерними програмами та технікою.

Необхідно зазначити, що такий пошуковий метод стимулює студентів до навчання, сприяє зростанню зацікавленості до предмету, бажання отримати найкращий результат, виховує повагу і любов до обраної професії. А організація та проведення науково-дослідної та пошукової роботи формує наукове мислення та необхідні професійні якості майбутніх учителів хімії.

Кандидат педагогічних наук, доцент Шишкіна О.О.

 

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись