Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Перелік навчальних дисциплін освітньої програми "Спеціальна освіта (Корекційна психопедагогіка і логопедія)" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (2025р.)

Освітній компонент

Робочі програми, Силабуси

Українська мова за професійним спрямуванням

Робоча програма,
Силабус

Історія і культура України

Робоча програма,
Силабус

Філософія

Робоча програма,
Силабус

Іноземна мова

Робоча програма,
Силабус

Інформаційно-комунікаційні технології

Робоча програма,
Силабус

Права людини та громадянське суспільство в Україні

Робоча програма,
Силабус

Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі/Теоретична підготовка базової загальновійськової підготовки*

Робоча програма,
Силабус

Фізичне виховання

Футбол:
Робоча програма,
Силабус

Психологія

Робоча програма,
Силабус

Педагогіка та інклюзивна освіта

3-4 семестр
Робоча програма
,
Силабус

5 семестр
Робоча програма,
Силабус

Анатомія, фізіологія, валеологія, патологія дітей з основами ОМЗ та генетики

Робоча програма,
Силабус

Англійська мова за професійним спрямуванням

Робоча програма,
Силабус

Ручна праця з методикою

Робоча програма,
Силабус

Вступ до спеціальності "Спеціальна освіта"

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна психологія

Робоча програма,
Силабус

Невропсихопатологія та клініка інтелектуальних порушень

Робоча програма,
Силабус

Основи теорії та методики виховної роботи з дітьми із психофізичними порушеннями

Робоча програма,
Силабус

Неврологічні основи логопедії

Робоча програма,
Силабус

Корекційна психопедагогіка

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна методика історії та курсу "Я у світі"

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна методика географії

Робоча програма,
Силабус

Логопедія з практикумом

Робоча програма,
Силабус

Основи науково-педагогічних досліджень в спеціальній освіті

Робоча програма,
Силабус

Ігротерапія в корекційній роботі

Робоча програма,
Силабус

Психолого-педагогічна діагностика дітей із психофізичними порушеннями

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна методика математики

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна методика навчання грамоти, розвитку зв'язного мовлення та каліграфії

Робоча програма,
Силабус

Історія корекційної психопедагогіки

Робоча програма,
Силабус

Організація роботи логопеда та вчителя-дефектолога

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна методика соціально-побутового орієнтування

Робоча програма,
Силабус

Основи культури мовлення спеціального педагога

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна методика природознавства

Робоча програма,
Силабус

Педагогічні технології інклюзивного навчання (англійською мовою)

Робоча програма,
Силабус

Спеціальна методика дошкільного виховання (англійською мовою)

Робоча програма,
Силабус

Організація процесу соціальної адаптації осіб із інтелектуальними порушеннями

Робоча програма,
Силабус

Логоритміка

Робоча програма,
Силабус

Організація роботи інклюзивно-ресурсних центрів

Робоча програма,
Силабус

Асистування в системі інклюзивної освіти

Робоча програма,
Силабус

Курсова робота з спеціальної педагогіки та логопедії

Методичні рекомендації

Курсова робота з спеціальних методик навчання дітей із психофізичними порушеннями

Методичні рекомендації

ВП у спеціальних та інклюзивних ЗДО

Робоча програма,
Силабус

ВП у спеціальних школах та інклюзивних класах

Робоча програма,
Силабус

ВП логопедична у ЗДО та ЗЗСО

Робоча програма,
Силабус

НП «Волонтерська» (пропедевтична)

Робоча програма,
Силабус

НП з організації освітнього процесу в спеціальних школах та інклюзивних класах

Робоча програма,
Силабус

НП з організації освітнього процесу у спеціальних та інклюзивних ЗДО

Робоча програма,
Силабус

НП основ логопедії у ЗДО та ЗЗСО

Робоча програма,
Силабус

Концепція розвитку кафедри освітніх наук на період 2025–2030 рр.

Орієнтиром розвитку кафедри є високий рівень вимог до викладання дисциплін, висока професійна та загальнонаукова підготовка професорсько-викладацького складу, високий рівень та культура викладання, спонукання до активного, творчого засвоєння знань здобувачами вищої освіти, що має забезпечити внесок кафедри в усебічне й системне формування позитивного іміджу Центральноукраїнського державного університету імені
Володимира Винниченка, його просування на основі унікальних конкурентних переваг у сфері академічної якості та експертизи.

Основна мета кафедри: задоволення зростаючого попиту сучасного суспільства на підготовку фахівців високої кваліфікації, високоморальних, патріотичних, освічених особистостей, спроможних зробити істотний внесок у майбутнє України.

Завдання кафедри:

  • забезпечення максимального сприяння розвиткові здобувачів вищої освіти як свідомих і відповідальних громадян, цілісних та культурних особистостей, конкурентоздатних професіоналів та лідерів шляхом органічного поєднання освітньої, наукової та інноваційної діяльності на засадах академічної доброчесності;
  • збільшення інтелектуального потенціалу та розвиток науково-дослідної бази кафедри, підвищення професіоналізму професорсько-викладацького складу;
  • упровадження інноваційних методів організації освітнього процесу, освоєння прогресивних освітніх технологій;
  • налагодження співпраці зі стратегічними партнерами.

Пріоритетним напрямом розвитку кафедри освітніх наук є забезпечення високого рівня фахової підготовки студентів та аспірантів. Кафедра має стати центром якісної підготовки фахівців у сфері освітніх наук, провідним осередком науково-теоретичного і практичного дослідження сучасних проблем розвитку освіти на різних рівнях її функціонування шляхом накопичення інтелектуального капіталу професорсько-викладацького складу кафедри, формування корпоративних цінностей, створення позитивного іміджу кафедри та університету в цілому.

Навчально-методична робота кафедри

У даному напрямі робота кафедри впродовж 2025–2030 рр. буде спрямована на:

  • модернізацію відповідно до стандартів вищої освіти та сучасних вимог ринку праці та впровадження освітньо-професійної програми «Освітні науки (Позашкільна освіта)» ІІ (магістерського) рівня вищої освіти та освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» ІІІ (освітньо-наукового) рівня вищої освіти;
  • проходження акредитації освітньо-професійної програми «Освітні науки (Позашкільна освіта)» ІІ (магістерського) рівня вищої освіти;
  • проходження акредитації освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» ІІІ (освітньо-наукового) рівня вищої освіти;
  • удосконалення системи залучення роботодавців до формування освітніх програм та навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти;
  • удосконалення навчальних робочих програм з обов’язкових та вибіркових дисциплін із метою узгодження з національними та європейськими стандартами змісту освіти та професійної підготовки;
  • підготовку до видання підручників та навчальних посібників та інших публікацій із навчально-наукового спрямування кафедри;
  • удосконалення системи контролю за якістю освітніх послуг, у тому числі шляхом запровадження внутрішньої системи забезпечення якості на кафедрі;
  • дотримання кодексу академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу;
  • запровадження інноваційних освітніх технологій у підготовку майбутніх учителів на засадах концепції «Нова українська школа»; використання комп’ютерних технологій у процесі викладання навчальних дисциплін, зокрема перехід на повне мультимедійне супроводження всіх курсів, які викладаються кафедрою;
  • удосконалення методичного забезпечення навчання студентів за змішаною та дистанційною формами;
  • введення викладання окремих курсів англійською мовою;
  • активізація участі студентів у конкурсах студентських наукових робіт та олімпіадах.
Наукова робота кафедри

Пріоритетними завданнями наукової роботи кафедри педагогіки є:

  • забезпечення своєчасного захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії аспірантами кафедри; активізація та мотивація підготовки докторських дисертацій викладачами та докторантами кафедри, своєчасне отримання вчених звань;
  • участь викладачів, докторантів, аспірантів та студентів у міжнародних та всеукраїнських наукових і науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах з проблем розвитку освіти;
  • публікація результатів досліджень викладачів, докторантів, аспірантів і студентів кафедри в наукових фахових виданнях України та інших держав, які входять до Організації економічного співробітництва та розвитку та/або Європейського Союзу;
  • збільшення кількості публікацій співробітників кафедри у виданнях, які входять до міжнародних наукометричних баз Web of Science та Scopus;
  • здійснення членами кафедри роботи щодо опонування та рецензування дисертацій, рецензування монографій, підручників і навчальних посібників, іншої навчально-методичної літератури;
  • активізація участі членів кафедри в роботі разових спеціалізованих вчених рад із захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії;
  • розширення наукових зв’язків із партнерськими кафедрами українських та зарубіжних університетів;
  • організація дискусійного клубу студентів та аспірантів задля обговорення результатів індивідуальної науково-пошукової роботи з дисциплін фахового спрямування;
  • залучення студентів та аспірантів до участі в міжнародних конкурсах наукових робіт, грантових програмах та програмах академічної мобільності;
  • удосконалення роботи кафедрального сайту та сторінок кафедри в соціальних мережах з метою поширення наукових здобутків викладачів, докторантів, аспірантів та студентів;
  • продовження роботи щодо організації та проведення щорічних науково-практичних конференцій за профілем кафедри;
  • наукове співробітництво з українськими та зарубіжними ЗВО з метою обміну досвідом наукової роботи, вивчення новітніх методик досліджень тощо;
  • проведення постійно діючого кафедрального методологічного семінару із залученням науковців із інших ЗВО та наукових установ, зокрема в режимі відеоконференції.
Міжнародні зв’язки кафедри

Одним із основних завдань кафедри є розвиток її міжнародного співробітництва. До пріоритетних напрямів роботи в цьому контексті належать:

  • налагодження співпраці із зарубіжними університетами з метою залучення викладачів, науковців, докторантів та аспірантів кафедри до виконання спільних міжнародних наукових проєктів, зокрема міжнародного проєкту Erasmus+ KA2;
  • формування спільних наукових програм для отримання грантів на проведення наукових досліджень;
  • забезпечення участі науково-педагогічних працівників кафедри у міжнародних наукових конференціях в Україні та поза її межами;
  • стажування аспірантів, докторантів, науково-педагогічних працівників у зарубіжних університетах;
  • робота з організації міжнародної співпраці, зокрема для вирішення питання стажування викладачів та аспірантів у споріднених ЗВО близького і далекого зарубіжжя, спільної роботи з пошуку грантів та їх виконання.
Виховна робота

Важливим компонентом реалізації стратегії розвитку кафедри на 2025–2030 рр. є робота професорсько-викладацького складу зі студентами, що передбачає реалізацію таких завдань:

  • виховання у студентів національної свідомості, патріотичного ставлення до своєї держави та її інтересів, розвитку професійного інтелекту, широкого кругозору та ерудиції, позитивних моральних якостей та культури, дисциплінованості й організованості;
  • створення необхідних умов для ефективного розвитку студентського самоврядування, формування лідерів;
  • забезпечення і захист прав та інтересів студентів, зокрема тих, що стосуються організації освітнього процесу;
  • сприяння навчальній, науковій та творчій діяльності студентів;
  • сприяння діяльності студентських гуртків, товариств, об’єднань, клубів за інтересами;
  • організація співробітництва зі студентами інших закладів вищої освіти і молодіжними організаціями;
  • патріотичне виховання молоді;
  • сприяння формуванню високо свідомої, творчої, креативної, суспільно активної особистості.
Профорієнтаційна робота, співпраця з працедавцями та працевлаштування випускників

Профорієнтаційна робота кафедри освітніх наук спрямована на забезпечення виконання ліцензійних обсягів прийому здобувачів освіти на освітньо-професійну програму «Освітні науки (Позашкільна освіта)» ІІ (магістерського) рівня вищої освіти та освітньо-наукову програму «Освітні, педагогічні науки» ІІІ (освітньо-наукового) рівня вищої освіти;

Завданням профорієнтаційної роботи є формування умов для свідомого, мотивованого вибору професії майбутніми абітурієнтами, що передбачає спілкування зі студентами різних курсів, залучення активістів студентського самоврядування, співпрацю з роботодавцями та випускниками, а також участь кафедри в ефективних рекламних заходах.

Основні напрями роботи:

  • постійне оновлення презентаційних матеріалів та відповідної сторінки сайту кафедри та в соціальних мережах, цільові виїзди в заклади освіти, залучення потенційних абітурієнтів до наукових та виховних заходів кафедри;
  • сприяння працевлаштуванню випускників шляхом якісного підбору та розширення баз практики;
  • створення на сайті кафедри сторінки для інформації щодо працевлаштування випускників;
  • розміщення рекламної інформації в друкованих джерелах (брошурах та буклетах) та в засобах масової інформації;
  • обов’язкова участь кафедри в таких рекламних заходах, як: дні відкритих дверей, презентації, спеціалізовані виставки та ярмарки, ювілеї чи пам’ятні дати університету і його співробітників, зустрічі випускників, конференції і симпозіуми, дні кар’єри тощо;
  • використання стаціонарних зовнішніх носіїв (стіни, щити тощо) для розміщення інформації про запропоновані освітні програми, наявність ліцензії, терміни навчання тощо.
Покращення кадрового потенціалу кафедри

Передбачається покращення якісних характеристик кафедри за рахунок:

  • підготовки наукових кадрів через докторантуру;
  • забезпечення виконання програми підвищення кваліфікації викладачів кафедри у відповідних установах та організаціях в Україні та за кордоном.
Механізми реалізації стратегії розвитку кафедри

Реалізація стратегії розвитку кафедри педагогіки передбачає:

  • злагоджену й ефективну роботу членів кафедри з виконання зазначених у ній положень та оптимізацію освітнього процесу;
  • постійне підвищення викладачами кафедри свого професійного рівня, зокрема й шляхом участі в міжнародних програмах, тренінгах, майстер-класах та наукових семінарах;
  • участь викладачів кафедри в конкурсах на отримання грантів для здійснення наукових досліджень та освітніх проєктів;
  • ефективну співпрацю кафедри з іншими кафедрами університету, аспірантурою та докторантурою, Центром забезпечення якості вищої освіти та іншими структурними підрозділами університету;
  • співпрацю з іншими закладами освіти для проведення спільних освітньо-наукових заходів.

Співпраця кафедри з науковими та освітніми організаціями, закладами освіти

Положення про науково-освітній альянс «Soft skills – навички успішності»

Меморандум про взаєморозуміння і взаємодію в організації прикладних науових досліджень та курсів підвищення  кваліфікації (стажування) науково-педагогічних кадрів

Договір про співробітництво Комунальний позашкільний навчальний заклад "Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості"

Угода про творчу співпрацю лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка і Комунального позашкільного навчального закладу "Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості"

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись