ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОСТОРУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-МУЗИКАНТІВ
ЯО ЯМІН –
аспірант кафедри педагогіки мистецтва і фортепіанного виконавства
Національного педагогічного університету
імені М. П. Драгоманова
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті проведено теоретичний аналіз категорії «самоорганізація навчального простору студента». Розглянуто різні наукові підходи до поняття «навчальний простір», а також запропоновано власне визначення самоорганізації навчального простору майбутніх педагогівмузикантів з урахуванням надбань вітчизняної та зарубіжної науки та специфіки підготовки студентів у вищих навчальних закладів мистецького напряму.
Ключові слова: самоорганізація, навчальний простір, педагог-музикант, фахові компетенції, вміння, навички.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Бондаревская Е. В. Теория и практика личностно-ориентированного образования / Е. В. Бондаревская. – Ростов-на-Дону : Булат, 2000. – 351 с.
2. Волчегурский Б. Л. Некоторые проблемы построения профессиограммы учителя музыки / Б. Л. Волчегурский. // Вопросы фортепианной педагогики: Сб. науч. тр. / Под ред. Ю.М. Гохфельда. – М.: МГПИ им. В. И. Ленина, 1980. – С. 113–118.
3. Касярум Н. Освітній простір: становлення поняття / Н. Касярум. // Витоки педагогічної майстерності. – 2013. – Вип. 12. – С. 107–113.
4. Килівник А. М. Формування культури самоорганізації майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки / Килівник А. М.: автореф. дис… на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: 13.00.04: Теорія та методика професійної освіти. – Хмельницький, 2015. – 20 с/
5. Концевая Г.М., Концевой М.П. Высокое искусство самообразования (к 250-летию со дня рождения Иоганна Вольфганга Гете) [Електронний ресурс]. – Режимдоступу: http://elib.org.ua/pedagogics/ua_readme.php?subaction =showfull&id=1107802936&archive=&start_from=&u cat=1&
6. Мирончук Н. М. Самоорганізація професійної діяльності як основа професійного зростання викладача вищого навчального закладу / Н. М. Мирончук. // Проблеми освіти: збірник наукових праць. – Спецвипуск. – Вінниця – Київ, 2015. – С. 69–73.
7. Смульсон М. Л. Психологічні особливості віртуальних навчальних середовищ / М. Л. Смульсон. // Технології розвитку інтелекту. – К.: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – 2012. – С. 116–126.
8. Тарасов С. В. Образовательная среда: понятие, структура, типология / С. В. Тарасов. // Вестник Ленинградского государственного университета им. А. С. Пушкина. – 2011. – №3. – Том 3. – С. 133–138.
9. Цагарелли Ю. А. Процессы самоорганизации, самоуправления, саморегуляции в музыкальной деятельности / Ю. А. Цагарелли. // Теоретические и прикладные исследования психической саморегуляции: Тезисы докладов научной конференции. – Казань: КГУ, 1982. – С. 11– 13.