Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

СПЕЦИФІКА ХУДОЖНЬОГО СПРИЙНЯТТЯ ПІДЛІТКІВ

ЛІ ЛАНЬ –

аспірантка кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства

Національного педагогічного університету

імені М. П. Драгоманова

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена визначенню змісту та особливостям художнього сприйняття учнів підліткового віку. Відзначено, що особистісний вплив художнього твору на людину зумовлений психологічним механізмом «перенесення» її в ситуацію, зображену художником, коли виникає ефект ототожнення себе з героями твору. Наголошено на ролі художнього спілкування в процесі сприйняття творів мистецтв, результат якого проявляється у художньому співпереживанні та отриманні естетичного задоволення. Розглянуто чинники, що усувають нерозчленованість, дифузність юнацького сприймання.

Ключові слова: мистецтво, підлітки, художнє сприйняття, художній вплив, художнє спілкування, художнє співпереживання, цілісність, цінність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Каган М. С. Мир общения: проблема межсуб’ектных отношений / М. С. Каган. – М.: Политиздат, 1988. –319 с.

2. Макаренко А. Книга для родителей / А. С. Макаренко. – М.: Педагогика, 1988. – 231с.

3. Назайкинский Е. В. Логика музыкальной композиции. / Е. В. Назайкинский. – Музыка, 1982. – 319 с.

4. Назайкинский Е. В О психологии музыкального восприятия / Є. В. Назайкинский. – М.: Музыка, 1972. – 367 с.

5. Раппопорт С. Х. От художника к зрителю: как построена и функционирует произведение искусства / С. Х. Раппопорт. – М.: Мос. художник, 1978. – 236 с.

6. Ростовський О. Я. Педагогіка музичного сприймання / О. Я. Ростовский. – Київ. 1997. – 248 с.

7. Столович Л. Н. Жизнь – творчество – человек.Функции художественной деятельности / Л. Н. Столович. – М.: Политиздат, 1985. – 415 с.

8. Плеханов Г. В. Избранные философские произведения: в 5-ти томах / Г. В. Плеханов. – Т. 5. – М.: Госполитиздат, 1958. – 903 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись