CONCEPTUAL DEVICE OF THE PROBLEM OF ARTISTIC AND INTERPRETIVE COMPETENCE OF FUTURE TEACHER OF MUSICAL DISCIPLINES
HORBENKO Helen Borysivna –
Ph.D., Assistant Professor of Music Theory and Instrumental
Disciplines Department Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko
State Pedagogical University
e-mail: [email protected]
ORCID iD 0000-0002-6836-0657
Анотація
У статті визначено сутність і зміст основних категорій: «компетентнісний підхід», «компетентність», «компетенція», «художньо-інтерпретаційна компетентність». Встановлено, що художньо-інтерпретаційна компетентність майбутнього викладача музичних дисциплін є ключовою, оскільки забезпечує здатність і спроможність майбутнього фахівця активно, відповідально й ефективно реалізовувати професійно особистісні якості у подальшій педагогічній діяльності, надати їм особистісного сенсу й трансформувати в соціально-значущі компетентності.
Ключові слова: компетентнісний підхід, компетентність, компетенція, художньо-інтерпретаційна компетентність, майбутній викладач музичних дисциплін.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Андреев А. Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философскометодологического анализа / А. Л. Андреев // Педагогика. – 2005. – № 4. – С. 19–27.
2. Бех І. Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 2: Особистісно- орієнтований підхід: науковопрактичні засади / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – 344 с.
3. Бібік Н. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенко, О. І. Локшина, О. В. Овчарук, Л. І. Паращенко; О. Овчарук (заг. ред.). – К. : К.І.С., 2004. – С. 47–53.
4. Дубасенюк О. А. Особенности профессионального становления учителя в контексте компетентностного подхода // Вектор науки Тольяттинского Государственного университета. Серия: педагогика, психология, 2010. – № 2 (2). – С. 38-42.
5. Єрмаков І. Г. Феномен компетентно спрямованої освіти / І. Г. Єрмаков // Вересень. – 2003. – № 3 (25). – С. 47–50.
6. Зязюн І. А. Педагогіка добра: ідеали і реалії : наук.-метод. посіб. / І. А. Зязюн. – К. : МАУП, 2000. – 312 с.
7. Компетентності та компетенції: до визначення понять в українському педагогічному контексті // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2004. – № 17–18. – С. 13–17.
8. Олексюк О. М. Музична педагогіка : навч. посіб. / Олексюк О. М. – К., 2006. – 188 с.
9. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва : (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Падалка Г. М. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
10. Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти / О. Пометун // Рідна шк. – 2005. – № 1. – С. 65– 69.