Інструменти доступності

  • вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

НАСТАВНИЦТВО В НАУЦІ І ОСВІТІ ДОРОСЛИХ

СЕМЕНОГ Олена Миколаївна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри української мови

Сумського державного педагогічного університету

імені А. С. Макаренка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті акцентовано увагу на розгляді мікропедагогіки наукового наставництва і його відкритого середовища крізь призму досліджень учених Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, їхньої ролі в розвитку неперервної освіти в Україні. На основі аналізу наукових праць доведено, що якісними показниками культури наставництва є наукова етика, взаємоповага, моральність, естетичність.

Ключові слова: освіта, неперервна освіта, якість освіти, наставництво, науковий наставник, андрагогічний підхід.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гончаренко С. У. Педагогічні закони, закономірності, принципи. Сучасне тлумачення / С. У. Гончаренко. – Рівне: Волинські обереги, 2012. – 189 с.

2. Гончаренко С. Про покликання вченого / Семен Гончаренко // Естетика і етика педагогічної дії: зб. наук. пр. / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України; Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка. – Вип. 3. – К., Полтава: ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2012. – С. 44–55.

3. Гончаренко С. У. Про фундаментальні і прикладні педагогічні дослідження, або «Не споруджують освіту на піску» / С. У. Гончаренко. // Шлях освіти. – 2010. – № 2. – С. 2–10.

4. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник /Семен Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

5. Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Г. Кремінь; Акад. пед. наук України. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

6. Зязюн І. Педагогічна дія вчителя в умовах інтегральної освітньої технології /Іван Зязюн //Теорія і практика управління соціальними системами. – 2010. –№3 [Електронний ресурс] – Режим доступу: . Загол. з екрану.– Мова укр.

7. Карпов А. О. Научный наставник в исследовательском образовании [Електронний ресурс] – Режим доступу: <http://iedtech.ru/files/journal/2013/4/karpov-tutor.pdf >. Загол. з екрану.– Мова рос.

8. Концепція «Нова українська школа. Простір освітніх можливостей» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/% D0%9D%D0%BE% D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/08/21/2016-08-17-3-.pdf. – Загол. з екрану. – Мова укр.

9. Концепція освіти дорослих в Україні / Укл.: Лук'янова Л. Б. – Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2011. – 24 с.

10. Лук'янова Л. Б. Акмеологічний ресурс андрагогічної моделі навчання / Л. Б. Лук'янова // Проблеми освіти: збірник наукових праць. – Вип. 84. – Житомир-Київ, 2015. – С. 31–36.

11. Лук’янова Л.Б., Ничкало Н.Г., Аніщенко О.В., Волярська О.С. Освіта дорослих — невід’ємна складова освіти впродовж життя / Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України; [редкол.: В.Г. Кремень (голова), В.І. Луговий (заст. голови), А.М. Гуржій (заст. голови), О.Я. Савченко (заст. голови)]; за заг. ред. В.Г. Кременя. – К.: Педагогічна думка, 2016. – С. 128–138.

12. Наставничество: тенденция к возрождению [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.sovetdirectorov.info/1275dekabr2011

13. Ничкало Н. Г. Професійна педагогіка праці: проблеми взаємозв’язку в умовах ринкової економіки / Н. Г. Ничкало // Безперервна професійна освіта в контексті європейської інтеграції: теорія, досвід, прогноз: зб. наук. ст. методологічного семінару, 17 березня 2010 р.: у 2-х ч. / [за ред. В.І. Лугового, Н.Г. Ничкало]. – Ч.1. – К.: Педагогічна думка, 2010. – С. 97–105.

14. Ничкало Н. Г. Філософія педагогіки серця Яна Павла II / Н. Г. Ничкало // збірник наукових праць «Освітній україноцентризм Георгія Філіпчука»; редкол.: Н.Ничкало (голова) та ін.; упоряд.: Н.Ничкало, О.Боровік; НАПН України; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. – К.: Богданова А. М., 2016 – С. 24–34.

15. Новий тлумачний словник української мови: У чотирьох томах // Уклад. В. В. Яременко, О. М. Сліпушко. – К.: Аконіт, 1999. – Т. 2. – 910 с.

16. Осипова Т. Ю. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до педагогічного наставництва : [монографія] / Т. Ю. Осипова. – Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2015. – 412 с.

17. Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін / Доповідь Президента НАПН України В. Г. Кременя на Загальних зборах НАПН України 30 жовтня 2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http : //www.mext.go.jp.

18. Семеног О. Академічна культура дослідника в освітньому просторі університету: [монографія ] / Олена Семеног, Мирослава Вовк. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 284 с.

19. Семеног О. Лінгвоперсонологія: навч. посіб. / Олена Семеног. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 192 с.

20. Сенека Л. А. Нравственные письма к Луцилию / Письмо 6 / Пер. с лат. С. А. Ошерова. М.: Наука, 1977. – С. 11.

21. Стратан-Артишкова Т. Б. Творчовиконавська підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва: монографія / Т. Б. СтратанАртишкова. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 448 с.


22. Ушинський К. Д. Вибрані педагогічні твори: в 2-х т. Т. 1. Теоретичні проблеми педагогіки: пер. з рос. / К. Д. Ушинський; за ред. А. І. Пискунова – К. : Рад. шк., 1983. – 496 с.

23. Філіпчук Г. Г. Етико-естетичні актуалітети сучасної мистецької освіти / Г. Г. Філіпчук //Розвиток професійного досвіду викладачів вищих педагогічних навчальних закладів на етикоестетичних засадах: монографія / Г.Г. Філіпчук (передмова), Г. І. Сотська, С. О. Соломаха, Н. С. Гомеля, М. П. Вовк, Ю.В. Грищенко, Н.О. Філіпчук, Т.В. Котирло; за наук. ред. Л.Б. Лук’янової. – К.: Талком, 2016. – С. 3–7.

24. Чупина В. А. Андрагогические смыслы деятельности наставника в системе непрерывного профессионального развития / Е В. А. Чупина // Научный диалог. – 2014. – № 3 (27) : Психология. Педагогика. – С. 115–122.

25. Ян Амос Коменський «Пампедія» //Філософія освіти: хрестоматія : навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. / уклад.: В.О. Огнев’юк, О.М.Кузьменко. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. – С. 25–34.

26. A Memorandum on Lifelong Learning / Commission of the European Communities. – Brussels, 30.10.2000 [Електронний ресурс]. – URL: http://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_ Lifelong_Learning.pdf. – Загол. з екрану. – Мова англ.

27. The Global Competitiveness Report (20142015) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://reports.weforum.org/global-competitivenessreport-2014-2015/economies/. – Загол. з екрану. – Мова укр.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись