УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ТРАДИЦІЇ ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
МОЗГАЛЬОВА Наталія Георгіївна –
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри музикознавства та інструментальної підготовки
Вінницького державного педагогічного університету
імені Михайла Коцюбинського
e-mail : [email protected]
БАРАНОВСЬКА Ірина Георгіївна –
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри художніх дисциплін дошкільної та початкової освіти
Вінницького державного педагогічного університету
імені Михайла Коцюбинського
e-mail: [email protected]
Анотація
Народні традиції – це самобутнє культурно-історичне явище. Вони складають ту основу, на якій базується єдність усіх поколінь українського народу, усіх етносів, що населяють Україну. Народні традиції забезпечують формування вірності Вітчизні, національним вартостям, а через них – і вічним загальнолюдським цінностям. Українські народні традиції, їхня окремішність, здобутки – це вклад в загальнолюдську скарбницю духовності, в світову культуру. Педагогічна сутність народних традицій полягає у вихованні та відтворені в наступних поколіннях того кращого, що вироблено українським народом упродовж усієї історії свого існування
Ключові слова: українські народні традиції, український народ, народна педагогіка, виховання, спадщина, діти дошкільного віку.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Гончаренко С. У. – Київ: Либідь, 1997. – 376 с.
2. Колискова в житті дитини [Електрон. ресурс] – Режим доступу: http://dnz37.klasna.com/uk/site/koliskova-v-zhittiditini.html
3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори. В 5 т. Т. 2 / Сухомлинський В. О. – Київ : Рад. школа, 1976. – 670 с.
4. Ушинський К. Д. Про народність у громадському вихованні. Виховання і характер / К. Д. Ушинський // Історія дошкільної педагогіки: хрестоматія / упоряд. З. Н. Борісова, В. З. Смаль. – Київ, 1990. – 652 с.
5. Філософський енциклопедичний словник / Редкол.: В. І. Шинкарук та ін.; Ін-т філософії ім. Г. С. Сковороди НАНУ. – К.: Абрис, 2002. – 742 с.