METHODOLOGICAL SUBJECTS OF MUSIC AND PERFORMING TRAINING OF THE FUTURE TEACHER OF MUSIC ART
HORBENKO Helen Borysivna –
Candidate of Pedagogical Sciences,
Associate Professor of the Department of Music Art
and Choreography of Centralukrainian
Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University
https://orcid.org/ 0000-0002-6836-0657
e-mail: [email protected]
Анотація
Музично-виконавська підготовка майбутнього вчителя музики у процесі навчання у ВНЗ набуває особливої значущості, оскільки передбачає формування вмінь й набуття особистісного досвіду здійснювати різнобічну й багатогранну музично-педагогічну діяльність у загальноосвітній школі засобами різних видів музично-виконавської діяльності, спрямовану на формування духовного світу вихованців. Музично-виконавська підготовка учителя музичного мистецтва не обмежується одним видом виконавської діяльності (інструментальною, вокальною чи хоровою), а передбачає володіння комплексом знань, умінь та навичок у різних видах музично-виконавської творчості, здатністю до творчої художньоінтерпретаційної діяльності, а також вміннями спроектувати виконання музичного твору у відповідному художньо-педагогічному контексті. Основними завданнями в структурі музично-педагогічної діяльності вчителя музики є: вміння виконувати твори різних стилів і форм інструментального письма; вміння розкривати художній образ твору на основі точного виконання нотного тексту і власного виконавського досвіду; володіння навичками самостійної роботи над музичним твором; знання специфіки виконання шкільного репертуару. Відомо, що музично-виконавська діяльність є творчим процесом, котрий пов’язаний насамперед із самостійною музично-пізнавальною діяльністю, що сприяє інтенсифікації музичного мислення, пам’яті, уяви, уваги тощо. Творча діяльність учителя музики зумовлюється специфікою музично-педагогічної діяльності, яка здійснюється в процесі публічного виступу, передбачає наявність інтерпретаційних умінь, здатності до адекватного відтворення художнього образу. Визначну роль в цьому процесі відіграють музично-виконавський досвід, знання, інтелект, володіння засобами художньої виразності, технікою художнього виконання, багатством асоціативного фонду, емоційною культурою, образністю музичного мислення.
Ключові слова: музично-виконавська підготовка; художньо-інтерпретаційна діяльність; комплексноінтеграційна технологія; аналіз-інтерпретація; художньо-творчий проект.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Archazhnikova, L. G. Profession is a music teacher. – Moscow: Prosveshcenie, 1984. – 111 p.
2. Asafiev, B. V. Selected articles about musical enlightenment and education. 2nd ed., add. – L.: Music, 1973. – 144 p.
3. Korykhalova, N. Interpretation of music. – L.: Music, 1979. – 206 p.
4. Masol, L. M. General artistic education: theory and practice. – K., 2006. – 432 p.
5. Oleksyuk, O. M. Music Pedagogy. – K., 2006. – 188 p.
6. Rudnytska, O. P. Perception of music and pedagogical culture of a teacher. – K.: KSPI, 1992. – 96 p.