ІДЕЇ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ В КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО МИСТЕЦТВА
ВЛАСЕНКО Ірина Миколаївна –
кандидат мистецтвознавства, доцент,
доцент кафедри музикознавства,
інструментальної та хореографічної підготовки
Криворізького державного педагогічного університету
https://orcid.org/ 0000-0003-2073-4864
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті обгрунтовується музикоцентричний підхід до інтегрованого навчання як історично ранній та виявляються його інтенції в побудові новітніх художньо-освітніх інтегративних парадигм. Через простеження основних віх становлення інтегрованого навчання в європейській освіті в контексті домінуючої світоглядної системи, виокремлення музикоцентричних історичних форм інтеграції навчання доводиться першість містагогіки, в якій наголошуються езотеричні аспекти знання.
Ключові слова: інтегроване навчання, европейське мистецтво, музика, гармонія, синтез, вчення Піфагора, екзотеризація.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Волошин М. А. Коктебельские берега / М. А. Волошин. – Симферополь: Таврия, 1990. – 248 с., ил.
2. Кедров Б. М. Классификация наук / Б. М. Кедров. – Кн. ІІІ. – Москва: Мысль, 1985. – 543 с.
3. Клавдий Элиан. Пестрые рассказы / Элиан Клавдий; пер. с др.-греч. С. В. Поляковой. – Москва: Изд-во Академии Наук СССР, 1963. – 185 с.
4. Коменский Я. А. Великая дидактика / Я. А. Коменский // Избранные педагогические сочинения: в 2-х т. – Т. 1. – Москва: Педагогика, 1982. – С. 242–476.
5. Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія / Л. М. Масол. – Київ: Промінь, 2006. – 432 с.
6. Руссо Ж.-Ж. Исповедь / Ж.-Ж. Руссо; пер. с франц. – Москва: Изд. «Захаров», 2004. – 704 с.
7. Соціолого-педагогічний словник / укл. С. У. Гончаренко, В. В. Радул, М. М. Дубінка та
ін.; за ред. В. В. Радула. – Київ: ЕксОб, 2004. – 304 с.
8. Терентий М. А. Интегрированная концепция прикладной системы социальногуманитарных предметов / М. А. Терентий // Интеграция в художественной педагогике. – Москва, 2001. – С. 28–31.
9. Ямвлих. О Пифагоровой жизни / Ямвлих; пер. с др.-греч. И. Ю. Мельниковой. – Москва : Алетейа, 2002. – 192 с.
10. Carrie Ann Cruce. Wassily Kandinsky, Rudolf Steiner, and the Missing Object. Thesis Presented to the Faculty of the Graduate School of The University of Texas at Austin in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Arts [Electronic resource]. – access mode: https://repositories.lib.utexas.edu/handle/2152/46637
11. Themistii Orationes ex codice mediolanensi [Electronic resource]. – access mode : https://archive.org/details/themistiioratio00dindgoog